دانش حفاری ایران به خارج از مرزها منتقل می شود

علی حسین حسین زاده روز شنبه در نشستی که به منظور انعقاد تفاهم نامه مشترک بین شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه علمی، کاربردی خوزستان در محل این شرکت برگزار شد افزود: بر اساس تفاهم نامه همکاری های مشترک استان های خوزستان و بصره عراق که به امضای استانداران دو طرف رسیده دانشجویانی از خارج از کشور در استان پذیرش می شوند تا دانش حفاری داخلی نه تنها در مرزها که به خارج از مرزها نیز منتقل شود.
وی اضافه کرد: یکی از مهارت ها و دانش های ارزشمند در کشور دانشی است که در شرکت ملی حفاری ایران وجود دارد و این دانش در منطقه بی نظیر است و باید به فرزندان این سرزمین منتقل شود.
حسین زاده افزود: اگر بازار نفتی عراق در اختیار شرکت های چینی قرار دارد، ایران با برخورداری از پتانسیل شرکت ملی حفاری ایران دارای ظرفیتی ارزشمند است که با انتقال دانش این وظیفه را عهده دار می شود.
وی اضافه کرد: شرکت ملی حفاری ایران در این زمینه در کشور پیشقدم شده و امید است الگویی برای دیگر شرکت ها باشد.
حسین زاده همچنین با اشاره به فعالیت یک هزار و ۵۰واحد دانشگاه و مراکز آموزش عالی دانشگاه جامع علمی، کاربردی در کشور گفت: از این مجموع ۱۵۰مرکز و واحد در تهران استقرار داشته و از مابقی واحدها ۳۲مرکز سهم خوزستان است که با توجه به ظرفیت های موجود در استان از این حیث با جایگاه مطلوب خود فاصله دارد.

https://hoorkhabar.ir/579650کپی شد!
105
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.