قلاوند خبرداد: پایان نیازسنجی آموزش روستایی و عشایری خوزستان

به گزارش هورنیوز ؛ رحمن قلاوند در خصوص اهمیت توسعه آموزش روستایی اظهارکرد: امروزه توسعه آموزش روستایی یکی از شاخص های موفقیت کشورها محسوب می شود که لازمه آن، آموزش مناسب نیروی انسانی ماهر و کارآمد است.

وی ادامه داد: در این میان نقش آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان سازمان ارائه دهنده خدمات آموزشی در حرفه های مختلف غیرقابل انکار است.

قلاوند در توضیح بیشتر نیازسنجی آموزشی بیان کرد: نیازسنجی آموزشی، فرایندی در جهت نیازهای آموزشی و اولویت بندی این نیازها به منظور دستیابی مدیران و مجریان برنامه های آوزشی به درکی روشن در کلیه مراحل برنامه ریزی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان تصریح کرد: در راستای تحقق این سیاست، این اداره کل، در توسعه و بسط آموزش های مهارتی در بین روستاییان و عشایر با انجام نیازسنجی آموزش روستایی و عشایری از ابتدای سال ۹۳تاکنون برنامه ریزی لازم را تدوین و اجرا کرد.

وی اضافه کرد: در نتیجه به دست آمده طی این نیازسنجی، از تعداد ۱۰۹دهستان در سطح استان و شهرستان های تابعه تعداد ۳۶۳ روستا به صورت نمونه از کل چهارو ۱۱۶ روستا با همکاری فرمانداران، بخشداران، دهیاران، کارشناسان مراکز و اداره کل با موفقیت استخراج و احصاء شد.

تشکیل اردوی مهارتی برگزیدگان مسابقات ملی مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در این نشست گفت: به منظور آماده سازی و آموزش برگزیدگان برتر مسابقات ملی مهارت استانی باید از کارشناسان و مربیان مجرب و توانا بهره برد.

رحمن قلاوند از برگزاری اردوی مهارتی برگزیدگان مسابقات ملی مهارت خبرداد و گفت: این اردو از ۲۴مردادماه با هدف انتخاب برگزیده برتر برای حضور در مسابقات ملی مهارت کشوری به مدت یک ماه برگزار خواهدشد.

در ادامه نشست، مواردی از قبیل نتایج استانی شانزدهمین مسابقات ملی مهارت، لوازمات کارگاهی، تامین خدمات و امکانات شبانه روزی، پرداخت حق التدریس مربیان و کارشناسان درون و برون سازمانی و نیز برنامه پیشنهادی دبیرخانه مسابقات مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مقررشد از عوامل موثر در برگزاری مراحل شهرستان و استانی مسابقات تجلیل به عمل آید.

https://hoorkhabar.ir/578682کپی شد!
80
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.