تجلیل از بیمارستان های فعال خوزستان در حوزه سلامت مادر و نوزاد

دکتر ایرج نظری  با اعلام تجلیل از سه بیمارستان خوزستان در زمینه ارتقا زایمان طبیعی در همایش ارتقا سلامت مادر و نوزاد، اظهار کرد: از زمان شروع طرح تحول سلامت در ۱۵ اردیبهشت سال گذشته، میزان زایمان سزارین در استان خوزستان حدود ۹ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از زمان آغاز طرح تحول سلامت با انجام اقداماتی مانند رایگان کردن زایمان​های طبیعی، آموزش​های لازم به ماماها و تشریح فواید و مضرات هر دو زایمان طبیعی و سزارین سعی در ارتقا سلامت مادر و نوزاد داشته‌ایم.

نظری عنوان کرد: کشور ما از نظر آمار سزارین در سطح جهان، رتبه اول را در اختیار دارد. در چنین شرایطی، رایگان شدن زایمان طبیعی در طرح تحول نظام سلامت مشوقی برای کاهش عمل سزارین در بین مردم، متخصصین و ماماها بوده است.

وی ادامه داد: از آغاز طرح تحول سلامت تاکنون ۴۷۰ هزار زایمان طبیعی به طور رایگان در بیمارستان​های دولتی کشور انجام شده است و به نسبت آن، سزارین در این مرکز به میزان ۷ درصد کاهش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به برگزاری همایش تقدیر از مجریان برتر ارتقا سلامت مادر و نوزاد و برنامه ترویج زایمان طبیعی در مرکز بین​المللی همایش​های رازی تهران در مرداد ماه امسال عنوان کرد: در این همایش که با حضور وزیر بهداشت، مسئولان دانشگاه​ها و بیمارستان​های فعال کشور برگزار شد، از بیمارستان​های فعال خوزستان در امر ارتقا سلامت مادر و نوزاد تجلیل شد و بیمارستان علامه کرمی اهواز، بیمارستان سینا اهواز و بیمارستان شهید چمران سوسنگرد موفق به دریافت لوح تقدیر شدند.

https://hoorkhabar.ir/578075کپی شد!
32