هوشمند صفایی: ضرورت راه اندازی کارگروه آموزش مهارتی در استان خوزستان

به گزارش هورنیوز ؛ صفائی در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی(ع) با اشاره به سند توسعه مهارت تهیه شده توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان عنوان کرد: سند توسعه مهارت، کاری بسیار ارزنده و در برگیرنده نیازسنجی مهارتی تمامی شهرستان های استان و برمبنای ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه بوده و براساس آن آموزش های موردنیاز در آن مناطق ارایه می شود.

ایشان تصریح کردند: در کنار فعالیت های خوب و سازنده ای که مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان ارایه داده اند، ضرورت تشکیل کارگروه آموزش مهارت در استان با حضور و تلاش همه مسوولان استانی به منظور اجرایی شدن سند توسعه مهارت احساس می شود.

صفائی یکی دیگر از اهداف تشکیل این کارگروه را جلوگیری از موازی کاری سازمان ها و ادارات در بحث آموزش و اشتغال دانست و گفت: در برخی از دستگاه ها آموزش های نه چندان کاربردی داده می شود در حالی که دستگاه آموزش فنی و حرفه ای با برخورداری از مربیان باتجربه و سرمایه های آموزشی می تواند خواستگاه مناسب و کاملی برای مهارت آموزی جوانان و دستیابی آنان به بازارکار باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بازدید از فعالیت های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان به مناسبت روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی وحرفه ای، دستاوردها و آموزش های این اداره را سازنده و قابل تحسین عنوان کرد و افزود: امروز با وجود چنین آموزش ها و دستاوردهایی می توان به رشد بیش از پیش اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال بسیارامیدوار بود.

هوشمند صفایی خاطرنشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای برای جوانانی که فاقد کار هستند یا دانشجویان فارغ التحصیلی که در مراکز عالی، آموزش های نامتناسب با نیاز بازارکار را پشت سرگذاشته اند، می تواند دریچه ای برای رسیدن به اشتغال کامل و مولد باشد.به عبارت دیگر از آن جایی که درحال حاضر عمده مدارکی که از مراکز دانشگاهی صادر می شود متناسب با نیاز بازارکار نیست، آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای می تواند این نقیصه را برطرف کند صفائی بر ضرورت فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای باید تاکید کرد و گفت: طرحی که مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان برای توانمندسازی مهارتی جوانان روستایی و توسعه اشتغال در آن مناطق ارایه داده، از جمله اقدامات مثبتی است که در سطح خوزستان به خوبی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نقش آموزش های فنی و حرفه ای را در تحقق اهداف اقتصادمقاومتی بسیارمهم دانست و افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی باید براساس قابلیت ها و ظرفیت های انسانی منابع اقتصادی خود حرکت کند که آموزش، یکی از ضرورت ها و نیازهای رسیدن به این امر مهم است. اگر جوان ایرانی مجهز به آموزش باشد و از مهارت لازم برخوردار شود بهتر می توان در تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

https://hoorkhabar.ir/577876کپی شد!
78
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.