کلانشهرهای دیگر در تلاش هستند از طرح های جدیدی که در تهران به اجرا در می آید الگوگیری نمایند

 به گزارش هور نیوز از شهرداری اهواز ، در افتتاحیه این همایش که هفتم مردادماه با حضور مسئولین کشوری ، شهردار تهران ، روسای کمیسیون های فرهنگی شورای شهر سراسر کشور و معاونین فرهنگی و اجتماعی شهرداری های کلانشهرها و مراکز استانها برگزار شد پس از قرائت قرآن و سرود ملی ، مزاری رئیس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانها ضمن خیر مقدم به حاضران در همایش ، هدف از برگزاری این مراسم را انتقال تجربیات و تبادل نظر میان شهرداری های دانست.

دومین سخنران مراسم دکتر قالیباف شهردار تهران بود که پس از خیرمقدم به مهمانان همایش گفت: در جامعه مجموعه فعالیتهای فرهنگی باید تولید داشته باشدو این تولیدات باید قابل تبدیل به همدیگر باشند.تولیدات جامعه شامل تولید قدرت ، ثروت ، منزلت و معرفت است که باید به هم تبدیل شوند. در جوامع کنونی بیشتر ثروت و قدرت تولید میشود که به هم نیز تبدیل میشوند ولی منزلت و معرفت کم است و اگر ما به دنبال منزلت هستیم آن را از کارهای فرهنگی و احسان و نیکوکاری باید بدست بیاوریم نه با پول.

وی در ادامه گفت: جامعه اسلامی باید تکریم وتعلیم داشته باشد و فاقد فقر و تکاثر باشد.همچنین باید روی سبک زندگی و آسیب ها و اوقات فراغت توجه ویژه ای داشته باشیم . فعالیتهای فرهنگی مان نیز باید در دو محور دینی و خانواده محور باشند.

قالیباف در خصوص موضوع هویت گفت: ما دو هویت داریم هویت دینی و هویت انقلابی . هویت انقلابی شامل امام (ره) ، فلسطین ، قدس و دفاع مقدس  بوده و هویت دینی را نماز و هویت قرآنی تشکیل می دهد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت:کار فرهنگی را کار پیمانکاری حساب نکنید. کارفرهنگی زمانی تاثیر می گذارد که دلی باشد و افراد با دلشان کار کنند.

وی در ادامه افزود:اگر جامعه ای استقلال و هویت فرهنگی نداشته باشد ، اگر استقلال اقتصادی و سیاسی هم داشته باشد از بین می رود ولی اگر استقلال فرهنگی بدست آورد استقلال سیاسی و اقتصادی را نیز بدست می آورد.

طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران نیز ضمن خیر مقدم به معاونین فرهنگی و روسای کمیسیون های فرهنگی شوراها این همایش های تخصصی را به فال نیک گرفت و افزود: انتقال تجربیات از کلانشهرها به یکدیگر و یا به مراکز استانها در این کمیسیون ها اتفاق می افتد.

حجت الاسلام والمسلین خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز ضمن قدردانی و تشکر از حضور کلیه مسئولین که از سراسر کشور در این اجلاس حضور پیدا کردند گفت: رابطه سازمان تبلیغات و شهرداری ها باید صمیمانه باشد که در مسائل مذهبی و قرآنی و آورده های دینی بتواند تاثیر گذار باشد.

همچنین شایان ذکر است ، بحث های محوری این جلسه در چند پنل مطرح گردید. پنل اول: آسیبهای اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی. پنل دوم: مطالعات وتاثیرات اجتماعی وفرهنگی پروژه های شهری. پنل سوم:آموزش شهروندی. پنل چهارم:هفته های فرهنگی استانها.

به علاوه در روز پنجشنبه نیز برنامه های ، مجمع مشورتی بانوان عضو شوراها ، نشست تخصصی کمیسیون های شوراها ، نشست تخصصی معاونین فرهنگی واجتماعی شهرداری های سراسر کشور ، نشست تخصصی توسعه فضاهای اجتماعی وفرهنگی شهرها اجرا می گردد.

درحاشیه برگزاری این همایش امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز ضمن موثر خواندن این همایش ها گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که تهران فقط یک کلانشهر نیست بلکه الگویی برای سایر استانها می باشد. کلانشهرهای دیگر در تلاش هستند از طرح های جدیدی که در تهران به اجرا در می آید الگو گیری نمایند. هر چند این الگو گیری تنها به شهر تهران اختصاص ندارد بلکه هریک از کلانشهرها می توانند از طرح ها و برنامه های موفقی که در شهرهای دیگر به اجرا گذاشته می شود الگو گیری کرده و از این تجربیات موفق استفاده نمایند.

وی افزود: شهرداری اهواز نیز در راستای توسعه مسائل فرهنگی و اجتماعی ، استفاده از تجربیات سایر کلانشهرها در راستای آموزش شهروندی و مشارکت مردم عزیز اهواز و همچنین ارائه تجربیات موفق خود در حوزه های مختلف در این همایش شرکت نمود.

شایان ذکر است در این نشست  از کلانشهر اهواز حجت الاسلام و المسلمین شیخ کاظم سواری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کلانشهر اهواز ، امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی کلانشهر اهواز ، احسان عزیزی مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی کلانشهراهواز حضور پیدا کردند.

https://hoorkhabar.ir/577667کپی شد!
77
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.