مقتدایی : رفع موانع تولید نیازمند تفویض اختیارات بیشتری ازسوی مرکز است

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان گفت : در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید به گونه ای تصمیم گیری شود که در کوتاهترین زمان مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان حل شود و این امر با تفویض اختیار بیشتر به استان در راستای رفع موانع تولید میسر خواهد شد.

مقتدایی صبح امروز(سه شنبه) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که درسالن جلسات استاندار برگزارشد افزود:  در راستای حل مشکلات تولید در استان پیش از هر چیز باید  احساس مسوولیت ، دقت و حساسیت خاص  در مدیران وجود داشته باشد تا بتوان با مشاوره و ارائه راهکار نسبت به رفع موانع موجود در امر تولید گام برداشت.

 استاندارخوزستان افزود:  باید به گونه ای در این ستاد تصمیم گیری شود که در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران حل شود و این امر با تفویض اختیار بیشتر به استان در راستای رفع موانع تولید میسر خواهد شد.

وی در همین راستا به راه اندازی و رونق بازارهای مرزی در استان اشاره کرد و گفت : با تدابیری که در زمینه راه اندازی و رونق بازارهای مرزی استان خوزستان اندیشیده شد , این کار رونق اقتصادی و اشتغالی پایدار را در نقاط مختلف استان به ارمغان آورد به نحوی که طی ۹ ماه گذشته میزان صادارت غیر نفتی از مرز شلمچه نزدیک به دو برابر افزایش داشته است .

مقتدایی با اشاره به اهمیت موضوع تولید در رشد و توسعه استان خوزستان گفت: تا اطلاع ثانوی این ستاد به صورت هفتگی برگزار شود و دبیرخانه ستاد نسبت به برگزاری جلسات تخصصی در راستای ارائه پیشنهاد و راهکار مناسب به منظور حمایت از واحد های تولیدی اقدام نمایند.

همچنین در این جلسه مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان با بیان اینکه ۷۱ شهرک صنعتی و نزدیک به دو هزار واحد تولیدی در استان خوزستان وجود دارد گفت : واحدهای صنعتی فعال در شهرک های صنعتی استان خوزستان برای ۹ هزار و ۴۲۳ نفر اشتغالزایی داشته اند.

نورالله حسن زاده با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۵ تا کنون ۲۳۹ واحد فعال صنعتی به علت کمبود نقدینگی، کمبود مواد خام، نبود بازار برای محصولات تولیدی و اختلاف شرکا تعطیل شده اند گفت :هم اکنون  ۳۶۵ واحد صنعتی غیر فعال در شهرک های صنعتی استان وجود دارد .

گفتنی است در این جلسه چند نفر از تولید کنندگان عمده استان خوزستان که طی سالهای گذشته با موانع و مشکلاتی در امر تولید مواجه بوده اند که گاها منجر به متضرر شدن و یا تعطیلی واحدهای تولیدی آنها شده بود بررسی شد

https://hoorkhabar.ir/576691کپی شد!
90
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.