سیاحی : مساله عدم کشت در خوزستان مطرح است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: وضعیت این استان در مسایل مربوط به آب وضعیت مناسبی نیست و به شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی تاکید شده نظارت جدی داشته باشند تا آب آشامیدنی مردم دچار مشکل نشود.

احمد سیاحی روز دوشنبه در نشست ستاد خشکسالی خوزستان از کاهش ۳۷درصدی بارش ها تا اواسط خرداد امسال نسبت به سال آبی گذشته خبر داد و افزود: این کاهش نسبت به دوره های آماری ۳۳٫۸درصد است.

وی اضافه کرد: کاهش منابع آبی به این معنا نیست که سازمان ها قابلیت هایی داشته باشند اما دریغ کنند ، کشور ۱۳ سال است با خشکسالی شدید و بی سابقه مواجه است و برآوردها خبر از استمرار این وضعیت بخصوص در خوزستان دارد و باید توانایی مقابله با آن را داشته باشیم.

سیاحی اظهار کرد: استانی مانند خوزستان که جوار رودخانه ها واقع شده مشکلات بسیاری از این حیث دارد؛ دیگر استان ها شاید از نظر کمی مشکل داشته باشند اما مشکلات خوزستان از نظر کیفیت آب است که بر بخش کشاورزی اثرات سوء می گذارد و با توجه به برنامه توسعه استان مشکلات موجود بیشتر نیز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به سرمایه گذاری۱۴۰هزار میلیارد ریال در این استان گفت: ۳۶۱هزار هکتار در حوضه کرخه و ۱۲۰هزار هکتار دیگر در دشت آزادگان مشکل کمبود آب و محدودیت کشت دارند.

وی افزود: محدودیت کشت پارسال ۶۰درصد بود که با ممنوعیت های امسال در حوضه های کرخه، مارون و زهره کشت تابستانه نداریم و باید موضوع کشت پاییزه و زمستانه را پیگیری کرد.

سیاحی افزود: کشاورزی، عمده محل درآمد و معیشت مردم در نقاط مختلف استان است و با توجه به خسارت های وارده مساله عدم کشت مطرح است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان اظهار کرد: علاوه بر موضوع کشاورزی در تامین آب دام ها نیز مشکل داریم و در برخی نقاط نیاز دام ها با تانکر تامین می شود.

وی با بیان اینکه شوری آب موضوع ریزگردها را تشدید خواهد کرد افزود: مخازن سدهای خوزستان با کاهش شدید مواجه است و با توجه به شرایط حاکم باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که کشاورزان کمترین خسارت ها را داشته باشند.

https://hoorkhabar.ir/576550کپی شد!
96
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.