عقد قرارداد محصولات تابستانه شبکه آبیاری دز آغاز شد

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از آغاز عقد قرارداد آب محصولات زراعی تابستانه در شبکه آبیاری دز خبر داد.

“محمد اسلامی” گفت: پیش بینی می شود در فصل زراعی جاری بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی شبکه توسط مشترکان این شبکه به زیر کشت برود.
وی افزود: در فصل زراعی تابستانه و پاییزه حدود ۳۰ نوع کشت مختلف از قبیل گوجه فرنگی، هندوانه، خربزه، سبزیجات و کدو در اراضی زیر پوشش شبکه آبیاری دز به بار می نشیند که از این میان بیش از ۷۵ درصد سطح کشت اراضی منطقه را ذرت دانه ای تشکیل می دهد.
اسلامی، به مشکلات فصل قبل کشاورزان در خصوص عدم فروش برخی محصولات به دلیل اشباع بازار اشاره کرد و گفت: قرار است به زودی سطح زیر کشت قراردادهای منعقد شده در یک فاصله زمانی مشخص، روی پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز به نشانی www.dezco.ir قرار گیرد تا کشاورزان با انتخاب مناسب نوع کشت ضمن جلوگیری از اشباع بازار یک محصول، خود نیز متضرر نشوند.
وی همچنین از راه اندازی سامانه پیامک ویژه دریافت نظرات کشاورزان و اطلاع رسانی در حوزه آب کشاورزی منطقه خبر داد و گفت: کشاورزان و کارشناسان حوزه آب و کشاورزی می توانند پیشنهادات و نظرات خود را به شماره ۱۰۰۰۴۶۲۷ ارسال نمایند.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان، مدیریت شبکه های آبیاری دز، کرخه شمالی و لور را برعهده داشته و بیش از ۱۸ هزار مشترک دارد.

https://hoorkhabar.ir/575512کپی شد!
26