رئیس اتجادیه میوه و تره بار اهواز خواستار ساماندهی دستفروشان میوه شد

رییس اتجادیه میوه و تره بار اهواز گفت: در حال حاضر دستفروشان و فروشندگان غیر مجاز میوه (ثابت و سیار) به حال خود رها شده‌اند و ارگان‌های متولی از جمله شهرداری هیچ نظارت و توجهی به حل معضل موجود دستفروشی میوه و تره بار در معابر و خیابان‌های اهواز نمی‌کند.
عبدالرضا جمالی پور اظهار کرد: ما باید کاری کنیم که هم کسبه قانونی ضرر نکنند و هم این دستفروشان که از این راه امرار و معاش می‌کنند، کار خود را از دست ندهند.

وی افزود: بنابراین لازم است در ابتدا فکری برای ساماندهی دستفروشان کرد و سپس به جمع آوری آن‌ها از سطح خیابان‌ها و معابر شهر اقدام کنیم نباید اقدام ما فقط در جمع آوری خلاصه شود.

جمالی پور تصریح کرد: سازمان‌ها و ارگان‌های متولی نظارت و کنترل این معضل، نه تنها برای حل این معضل کاری نمی‌کنند بلکه در گسترش آن نیز دخالت دارند این در حالی است که این ارگان‌ها قوه و اختیار اجرایی دارند و می‌توانند در راستای حل این معضل گام بردارند.

وی عنوان کرد: وضعیت سلامت و بهداشت عرضه میوه توسط دستفروشان قابل قبول نیست و به همین دلایل عرضه میوه و تره بار توسط آن‌ها نه تنها به ضرر کسبه قانونی است بلکه به ضرر مصرف کنندگان نیز است. ما بارها در زمینه این معضل شکایت کرده‌ایم اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.‌

رییس اتحادیه میوه و تره بار اهواز گفت: این افراد اقلام میوه و تره بار را ساعت‌ها در معرض آفتاب و گرما قرار می‌دهند و به فروش می‌رسانند که متاسفانه هیچ ارگانی از جمله بهداشت و شهرداری اقدامی در این راستا نمی‌کنند.

https://hoorkhabar.ir/574419کپی شد!
93