همایش “بوسه بر پیشانی ماه خدا“ در آبادان برگزار می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با حضور در مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان تحت عنوان همایش “بوسه بر پیشانی ماه خدا“ با تبریک حلول این ماه، گفت: روزه پیش از اسلام در بین همه ادیان الهی وجود داشته است.

عزیزالله شهبازی عنوان‌کرد: روزه از سالیان گذشته در زمان پیامبران الهی مرسوم بوده است؛ در زمان حضرت موسی پیروان موسی ۴۰ روز روزه می‌گرفتند؛ در زمان مسیح هم هنگامی که شاگردانی از حضرت مسیح فوت می‌کردند، حضرت توصیه می‌کردند که برای آرامش روحش روزه بگیرند. حتی امروزه در اروپا بیمارستان‌هایی است که برای بیماران روزه جسم را برای بهبودی بیماری تجویز می‌کنند.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمودند ”ماه رجب ماه خدا، ماه شعبان ماه من و اهل بیت و ماه رمضان ماه مسلمانان است”. در این ماه فضاهای خاص معنوی مثل شب‌های قدر و احیا به‌وجود می‌آید که مسلمانان بتوانند در آن به بندگی و عبادت خدا بپردازند. قرآن کریم، کتاب روشنگری و هدایت و نشان‌دهنده راه مستقیم مسلمانان در همین شب‌ها نازل شده است. امیدوارم مسئولین شهر با حضور در مراسم این چنینی آن هم در ماه مبارک رمضان با مطرح کردن مسائل گوناگون و جمع شدن دور یکدیگر اهداف خود را پیش ببرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان تأکید کرد: در این ماه مبارک اعمال زیادی بیش از سایر ماه‌ها سفارش شده است و فیض‌هایی که در این ماه شامل مسلمانان روزه‌دار می‌شود بر هیچکس پوشیده نیست.

وی با اشاره به این‌که شخص روزه‌دار در این ماه علاوه بر نخوردن و نیاشامیدن، سایر اجزای بدن خود را روزه‌دار می‌کند، بیان داشت: روزه از دو دیدگاه جسم و جان مطرح می‌شود. در روزه جسم شاید فرد روزه‌دار چند روز هم غذا نخورد زنده بماند، اما از نظر جان و روح روزه‌داران در این ایام نه تهمت می‌زنند و نه دروغ می‌گویند، به همدیگر یاری می‌رسانند و راستگویی، صداقت، تعاون و ایثار را در این ایام سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

شهبازی بیان کرد: همگان می‌توانیم در این ماه با کنترل و تسلط بر اعصابمان، با برنامه‌ریزی بهتر و رعایت اصل احترام به ارباب رجوع در شغل خود مسئولیت‌پذیر باشیم. باید برای مردم وقت بگذاریم و تمام توان خود را جهت اصلاح امور به کار ببریم.

وی مساعدت روحانیت معظم شهرستان آبادان را مسبب اجرا و تدارک برنامه‌های خوبی در حوزه مذهبی دانست و خاطرنشان‌کرد: سال‌گذشته آبادان تنها شهرستان غیر مرکز استان بود که مسابقه بین‌المللی قرآن در آن برگزار شد و در همین مسابقات بود که گروه تواشیح آبادان توانست رتبه برتر را کسب کند. همچنین اولین اجلاس نماز بر اساس سیاست‌های راهبردی دکتر مقتدایی برگزار شد و در همین بین اولین جامعه قرآنی شهرستان در آبادان در سال جاری شروع به کار و فعالیت کرد.

شهبازی در پایان گفت: با توجه به وجود حافظان زیاد قرآن کریم در حوزه برادران و خواهران و فعالیت چندین موسسه قرآنی با توجه به پتانسیل بالای شهرستان، صدا و سیمای مرکز آبادان نیز سال‌گذشته و امسال برنامه‌های مختلف جزء‌خوانی قرآن را به‌صورت پخش زنده، پوشش خبری و تصویری داده است. امیدواریم با استفاده از تجارب قبلی بتوانیم برنامه‌های مذهبی و همایش‌های دینی و همچنین یادواره‌های مختلف را با وسعت و کیفیت مناسبی در آبادان برگزار کنیم.

همچنین در اولین همایش استقبال از ماه مبارک رمضان تحت عنوان بوسه بر پیشانی ماه خدا، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی‌پور، نماینده ولی فقیه و امام جمعه آبادان عنوان‌کرد: ماه شریف و با برکت رمضان سایه رحمت و مغفرت و کرم خداوند تبارک و تعالی است. خدا را صمیمانه از اعماق وجودمان سپاسگزارم که بر ما منت گذاشت تا بتوانیم این ماه را درک کنیم.

وی افزود: یکی از راه‌های روزه دستیابی به حکمت و تقوی الهی است و فرد روزه‌دار باید به جایی برسد که فکرش روزه باشد؛ در این ماه است که می‌توان با تمرین تقوا و رستگاری به انسان به اهداف متعالی برسد.

امام جمعه آبادان ماه رمضان را ماه تحول روح و فکر دانست و گفت: در این ماه است که مسلمانان به پرورش روح و روان فرد و تزکیه نفس می‌پردازند.

وی با اشاره به وضعیت شوری آب در آبادان اظهارداشت: با تلاش فرماندار شهرستان آبادان و دیگر مسئولین به با بستن مسیر آب بهمنشیر و برخورداری کامل از شبکه آب‌رسانی غدیر، مشکل شوری آب رفع شده است. هر چند هنوز به کیفیت مطلوب نرسیده است، اما در روزهای آینده قطعاً این وضعیت به مراتب بهتر می‌شود.

اجرای تواشیح و هم‌خوانی قرآن از دیگر برنامه‌های جانبی همایش بوسه بر پیشانی ماه خدا بود.

https://hoorkhabar.ir/574277کپی شد!
99