علت قطعی آب شرب شادگان، آبادان و خرمشهر چه بود؟

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان در زمینه قطعی آب شادگان، آبادان و خرمشهر در روزهای گذشته گفت: این قطعی ناشی از شکستگی خط انتقال بود که طی ۷۲ ساعت مشکل شکستگی حل و آب شرب این شهرستان‌ها وصل شد.

صادق حقیقت پور  اظهار کرد: شکستگی خط لوله انتقال آب غدیر به شهرستان‌های جنوبی در مسیر تلمبه خانه قیصریه اتفاق افتاد که خط در کیلومترهای ۳، ۱۰ و ۱۶ ترمیم شد.

وی با بیان اینکه آب این شهرستان‌ها از ساعت ۲ بامداد ۲۶ خرداد قطع و در ساعت ۲۲:۳۰، ۲۸ خردادماه وصل شد، افزود: علت شکستگی لوله انتقال آب، استفاده بیش از ظرفیت از آن بوده است زیرا به دلیل مصرف بالای شهرستان‌های جنوبی، آب زیادی در لوله رها سازی و در نهایت منجر به شکستگی شد.

حقیقت پور با بیان اینکه برای ایجاد خط لوله اضطراری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: در صورت وجود خط لوله اضطراری، می‌توانستیم در موقع بروز چنین مشکلی از آن استفاده کنیم.

وی با گلایه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه برخی نمایندگان ما به جای حمایت از طرح آبرسانی غدیر و جذب بودجه بیشتر برای آن، در صورت بروز هر مشکلی در این طرح اقدام به جوسازی می‌کنند و بارها گفته‌اند که طرح غدیر نمایشی اجرا شده است.

حقیقت پور ادامه داد: اگر طرح نمایشی است چرا وقتی خط لوله انتقال آب غدیر دچار شکستگی شد، آب شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان قطع شد.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: همچنین ۲۵ شهر دیگر استان در برنامه‌ طرح آبرسانی غدیر قرار دارند که برای آغاز عملیات اجرایی در این شهرستان‌ها به اعتبار نیاز داریم.

https://hoorkhabar.ir/573874کپی شد!
29