از سرگیری کشتار دام سبک در کشتارگاه صنعتی اهواز

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گاو،گوساله و گوسفند خوزستان گفت: دامداران اهوازی به مدت چهار روز کشتار دام سبک (گوسفند)در کشتارگاه صنعتی اهواز را متوقف کردند و کشتار دام از روز گذشته چهارشنبه در کشتار گاه صنعتی اهواز آغاز شد.

سید اصغر حسینی اظهار کرد: دامداران اهوازی از روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کردند که از روز شنبه هفته جاری دام خود را در کشتارگاه صنعتی اهواز کشتار نمی کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گاو،گوساله و گوسفند خوزستان افزود: کشتار دام از روز شنبه تا سه شنبه هفته جاری در کشتارگاه صنعتی اهواز متوقف شد.

وی گفت: علت این حرکت نارضایتی دامداران از وضعیت کشتارگاه صنعتی اهواز است که معتقدند بسیاری از دامداران برای کشتار دام سبک خود باید ۱۲ تا ۱۸ ساعت پشت در کشتارگاه منتظر بمانند تا دام خود را کشتار کند و همین موضوع باعث مخالفت دامداران برای کشتار دام آن ها شده است.

حسینی افزود: توقف کشتار دام توسط دامداران اهوازی از روز شنبه هفته جاری تا روز سه شنبه همین هفته ادامه داشت که با رایزنی هایی که با دامداران انجام گرفت روز گذشته چهارشنبه کشتار دام سبک در کشتارگاه صنعتی اهواز انجام شد که در حدود ۶۰۰ دام سبک کشتار شد.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گاو،گوساله و گوسفند خوزستان بیان کرد: در این مدتی که کشتار دام سبک در اهواز انجام نمی گرفت گوشت دام سبک توسط قصاب ها از شهرهای دیگر خریداری می شد چرا که اجازه کشتار دام اهواز در شهرهای دیگر وجود ندارد.

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گاو،گوساله و گوسفند خوزستان در مدت تعطیلی کشتارگاه صنعتی قیمت گوشت در بازار اهواز تغییری نکرده است.

وی اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی اهواز روزانه ظرفیت کشتار ۷۰۰ دام را دارد و دامداران از این وضعیت ناراضی هستند.

حدود ۵۰ درصد کشتار خوزستان در اهواز انجام می شود و متوسط کشتار روزانه این کشتارگاه یکهزار و ۳۰۰ راس در روز است.

کشتارگاه سنتی اهواز، در سال ۷۲ به صورت موقت و مشروط از درون شهر به محل فعلی خود در جاده شهید بقایی منتقل شد تا پس از ساخت کشتارگاه صنعتی (در منطقه زرگان) تعطیل شود.

به دلیل اجرا نشدن کشتارگاه صنعتی و فشار اداره بهداشت و دامپزشکی، شهرداری اهواز واحدی را با عنوان کشتارگاه صنعتی، جنب کشتارگاه سنتی ساخته است.

گفته می شود سلاخان کشتارگاه اهواز که با راه اندازی کشتارگاه صنعتی در عمل بیکار شده بودند در دو هفته گذشته دست به اعتصاب زده بودند.

https://hoorkhabar.ir/573760کپی شد!
72
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.