پروژه کاربرد تله متری در حفاظت خطوط لوله در مناطق نفتخیز جنوب آماده تجاری سازی شد

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از پایان پروژه کاربرد تله متری در حفاظت لوله های زیرزمینی و آماده تجاری سازی شدن آن خبر داد.

به گزارش هورنیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مهندس باقر پورقاسم گفت: این پروژه از سوی پژوهش و فناوری این شرکت با همکاری جهاددانشگاهی و پژوهشکده تکنولوژی تولید در قالب قراردادی به مبلغ ۸۱۰ میلیون ریال اجرا شد .

وی با اشاره به این که از مسائل مهمی که در خطوط انتقال نفت و گاز مطرح است اطلاع از مقدار ولتاژی است که سامانه حفاظت کاتدیک روی لوله انتقال القا می کند، افزود: در محدوده مجاز بودن ولتاژ القا شده روی لوله انتقال تضمین کننده سلامت سامانه حفاظت کاتدیک و جلوگیری از خوردگی لوله هاست .

پورقاسم اظهار داشت: از طرفی اندازه گیری ولتاژ در نقاط مختف لوله ( حدود ۵۰۰ متر) توسط نشانگرهای اندازه گیری پتانسیل کاری وقتگیر است بخصوص در نقاطی که خطوط لوله انتقال در مناطق سختگذر باشد .

وی ایجاد تغییرات مورد نیاز در طول خطوط لوله های نفت و گاز را برای تحت نظارت داشتن سامانه حفاظت کاتدیک، ایجاد اتوماسیون در زمینه قرائت و انتقال داده های مربوط به سامانه حفاظت کاندیک لوله های نفت و گاز و استفاده از سامانه اتوماسیون داده ها و سامانه تله متری در ارسال اطلاعات مربوط به خوردگی لوله از مواردی برشمرد که در این پروژه قابل پیگیری و اقدام خواهد بود

 

https://hoorkhabar.ir/573310کپی شد!
36
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.