جهانگیری: استیضاح وزیر آموزش و پرورش انصاف نیست

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در آموزش و پرورش کارهای بسیاری انجام شده است، گفت: انصاف نیست با این موضوعات وزیر استیضاح شود بلکه باید از این وزیر تقدیر شود.

جهانگیری با بیان اینکه فرهنگ، آینده و سرنوشت کشور توسط آموزش و پرورش رقم می‌خورد، اظهار کرد: آموزش و پرورش پایه و اساس کشور را ترسیم می‌کند و اصلی‌ترین نهاد کشور است و تمام خانواده‌ها به نوعی با آن مواجه هستند.

وی اضافه کرد: تربیت نیرو و سرمایه انسانی توسط آموزش و پرورش برای کشور انجام می‌شود و این دولت تلاش داشت تا در آموزش و پرورش از نیروهای داخلی استفاده کند و وزیر آن از متن آموزش و پرورش باشد و دارای دانش و تجربه زیادی باشد.

جهانگیری با بیان اینکه در ابتدا دولت دو نفر را برای وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی کرده بود، گفت: نخستین نفر دکتر نجفی معرفی شد و مجلس رای اعتماد نداد و بلافاصله فانی به مجلس معرفی شد و رای اعتماد گرفت و در این دو سال اقدامات زیادی در آموزش و پرورش انجام شد.

وی افزود: گاهی اوقات در جلسه دولت وقتی از برنامه‌های محوری که در آموزش و پرورش انجام شده توضیحاتی توسط وزیر ارائه می‌شود موجبات تحسین همگان را به همراه دارند و نشان دهنده جمعی همدل در آموزش و پرورش است.

 

https://hoorkhabar.ir/573307کپی شد!
89