استاندار خوزستان: عید فطر متعلق به قومیت خاصی نیست

استاندار خوزستان گفت: بر اساس باور های غلط جا افتاده عید فطر متعلق به قومیت خاصی نیست و همه مسلمانان جهان باید با سرور و شادی این عید را جشن بگیرند.

عبدالحسن مقتدایی  پیش از ظهر یکشنبه در مراسم تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در سال های گذشته باورهای دینی انتقال داده شده از سوی والدین به فرزندان باعث می شد، فرزندان حتی تا قبل از رسیدن به این ماه مبارک فریضه روزه داری را به جا بیاورند. بعدها نیز این مسئله را با استدلال های عقلی و منطقی می پذیرفتند.

وی افزود: هر فرد مسلمان با توجه به شرایط جغرافیایی و نوع جامعه ای که در آن زندگی می کند اصل روزه داری را به جا می آورد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه روزه داری در هر نقطه از دنیا دارای شرایط خاصی است، گفت: گام ابتدایی برای ورود به این ماه مبارک با رعایت کلیه اصول و قوائد شرعی و اجتماعی  از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مقتدایی با بیان اینکه شبهات دینی جوانان باید پاسخ داده شود، اظهار کرد: هدف کلی از اجرای برنامه های متنوع در ماه مبارک رمضان باید بر این اساس استوار باشد. ما باید برنامه هایی در این خصوص برنامه ریزی کنیم که شروع ماه مبارک رمضان همچون عید نوروز سرشار از انرژی معنوی باشد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری همایش استقبال از رمضان در کلیه شهرستان ها گفت: شهرداری اهواز نظافت شهر را پیش از ورود به این ماه رمضان به صورت خاص تر انجام دهد. در صورتی که زمینه رنگ آمیزی مکان های عمومی نیز فراهم است این کار باید صورت بگیرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه عید فطر متعلق به قومیت خاصی نیست، تصریح کرد: بر اساس باور های غلط جا افتاده عید فطر متعلق به قومیت خاصی نیست و همه مسلمانان جهان باید با سرور و شادی این عید را جشن بگیرند. این عید بزرگ به همه مسلمان جهان تعلق دارد.

وی در پایان سخنان خود در این نشست عنوان کرد: برنامه های تدارک دیده شده برای  این ماه در سه دوره ده روزه انجام می گیرد تا در صورت بروز کاستی در دوره های اول بتوان آنها را در دوره های بعدی جبران کرد.

https://hoorkhabar.ir/573184کپی شد!
29
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.