ابتکار: تلاش دولت برای حل معضل ریزگردها در خوزستان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حل معضل ریزگردها در خوزستان انجام می دهد.
خانم معصومه ابتکار امروز در حاشیه جلسه کارگروه مقابله با ریزگردها در استانداری خوزستان افزود: دولت برای حل معضل ریزگردها مصوباتی از جمله توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، تجهیز بیمارستانها و شناسایی کانون ریزگردها داشته است که در صورت بروز پدیده گرد و غبار بتوان خدمات مناسبی به مردم ارائه داد.
وی با اشاره به اهمیت تالاب هورالعظیم با توجه به اینکه هر هکتار از این تالاب ۱۴ هزار دلار ارزش دارد گفت تالاب هورالعظیم می تواند نقش مهمی در توسعه شیلات، آبزیان و حتی گردشگری داشته باشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه بعلت فعالیتهای نفتی، مدتی حجم ورودی آب به این تالاب کم و قسمتهایی از آن خشک شد افزود: آبگیری این تالاب مجدد آغاز شده است و امیدواریم با آبگیری تالاب مسئله ریزگردها حل شود و منشا آن از بین برود.
وی درخصوص کانونهای گرد و غبار خارج از کشور هم گفت: در تلاش هستیم با همکاری کشورهای منطقه، کانون ریزگردها را در خارج ازکشور از بین ببریم و با بررسی همه جوانب، سعی داریم پدیده گردوغبار که منشا آن از عراق، سوریه و عربستان است، کنترل شود.
در سفر یکروزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به اهواز، باهدف بررسی وضع ریزگردها و تالاب‌های خوزستان، معاونان وزارتخانه های نفت، نیرو، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی،کشور ومشاور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی،خانم ابتکار را همراهی می‌کنند.
این هیات با کارگروه مبارزه با ریزگردها و احیای تالاب‌های خوزستان و کارگروه مشترک حفاظت کیفی رودخانه کارون و آلودگی هوا جلسه تشکیل خواهد داد و در آخر نشستی خبری با نمایندگان رسانه‌ها خواهند داشت.

https://hoorkhabar.ir/572686کپی شد!
115
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.