توسعه همکاری های مناطق نفت خیز جنوب و جهاد دانشگاهی

در نشست مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و جهاد دانشگاهی کشور بر توسعه همکاری های مشترک در زمینه تدوین دانش فنی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت تاکید شد.

به گزارش هورنیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در این نشست مدیرعامل این شرکت با اشاره به برنامه های راهبردی مناطق نفتخیزجنوب در بومی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت گفت:  در این شرکت فرصت های زیادی برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی و شرکت های سازنده داخلی در خصوص ساخت قطعات و تجهیزات از جمله بخش های حفاری، مواد شیمیایی و نمکزدایی وجود دارد.

مهندس  بیژن عالی پور با بیان اینکه مناطق نفتخیز جنوب در سال های گذشته مناسبات خوبی با جهاد دانشگاهی داشته است، اظهار داشت: با توجه به برنامه وزارت نفت برای بومی سازی ۱۰ گروه کالایی، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان “شرکت معین در پروژه ساخت دکل” انتخاب شده و کارهای آن در دست انجام است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشورنیز با معرفی توانمندی های این نهاد گفت: هدف اصلی جهاد دانشگاهی انجام تحقیقات و تولید فناوری های مورد نیاز حال و آینده کشور است که در حوزه های مختلف پزشکی، فنی و مهندسی و بیوتکنولوژی فعالیت دارد.

دکتر حمیدرضا طیبی افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی همکاری های زیادی با صنعت نفت داشته است و برای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز پروژه های متعددی اجرا کرده است.

عضو شورای عالی  فرهنگی کشور با قدردانی از حمایت های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: توانمندی های زیادی در این نهاد وجود دارد و آمادگی لازم جهت  توسعه فعالیت ها در حوزه صنعت نفت وجود دارد.

در این نشست که جمعی از مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب و رییس و معاونان جهاد دانشگاهی استان خوزستان نیز حضور داشتند، طرفین در خصوص پروژه های مشترک شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و جهاد دانشگاهی و زمینه های همکاری بیشتر از جمله ساخت دکل های حفاری و تجهیزات نمکزدایی، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

https://hoorkhabar.ir/572632کپی شد!
94