تشدید ریزگردها در خوزستان در پی فعالیت شرکت‌های نفتی در حوزه‌های میادین مشترک

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان وضعیت هوای این استان را اورژانسی خواند و گفت:‌ تاکنون اقدام عملی و ملموسی برای رفع معضل آلایندگی استان خوزستان صورت نگرفته و مسئولان نیز تنها به سخن گفتن پشت تریبون بسنده می‌کنند.

ناصر صالحی‌نسب ،‌ با انتقاد از هجوم ریزگردها در خوزستان،‌ افزود‌:‌ متاسفانه عوامل مختلفی دست به دست هم داده‌اند که همچنان معضل آلودگی هوای خوزستان باقی مانده و با وجود وعده وعیدهای بسیار اما اقدام عملی برای رفع آن صورت نگرفته است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دلایل زیادی دست به دست هم داده تا ریزگردها همچنان مهمان استان خوزستان باشد،‌ ادامه داد:‌ امروزه ریزگردهایی که خارج از استان و از طریق کشورهای همسایه وارد این استان می‌شود ازعوامل تشدید کننده آلایندگی در خوزستان به شمار می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد:‌ با توجه به مسایل نظامی و درگیری‌هایی که در کشور عراق اتفاق می‌افتد بعید به نظر می‌رسد که توافقی در زمینه همکاری مشترک بین ایران و کشورهای همسایه برای کاهش گردو غبار به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از آلایندگی استان خوزستان نیز منشا داخلی دارد،‌ افزود:‌ مناطق مختلفی در استان خوزستان جزو کانون‌های آلایندگی به شمار می‌رود که تپه‌های حدفاصل دشت آزادگان و شوش، هویزه و هندیجان از جمله آنها است.

صالحی نسب یادآور شد: از سویی دیگر بحث کاهش شدید آب‌های هورالعظیم و شادگان، عدم تامین حق آبه آنها، کاهش نزولات آسمانی و فعالیت شرکت‌های نفتی در حوزه‌های میادین مشترک باعث تشدید ریزگردها و آلایندگی در استان خوزستان شده که متاسفانه سازمان محیط زیست نیز با جدیت بر رفع این معضلات فعالیت نمی‌کند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس نهم، افزود: واقعیت آن است که تاکنون اقدام عملی و ملموسی برای رفع معضل آلایندگی استان خوزستان صورت نگرفته و در بحث مالچ‌پاشی و تامین اعتبار نیز تنها به سخن گفتن پشت تریبون بسنده شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری بررسی طرح‌‌هایی در کمیسیون کشاورزی برای حفاظت از تالاب ها و دریاچه ها، گفت: به طور حتم به نتیجه رسیدن این طرح‌ها نیز نمی‌تواند به تنهایی مشکلی را از استان خوزستان رفع کند چراکه هوای این استان نیازمند اقدامات اورژانسی است که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است.

https://hoorkhabar.ir/572520کپی شد!
41