مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان : خدا را شاکریم در جامعه ای زندگی می کنیم که از وجود روحانیت معزز بهره مند است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بر جذب نیروی کار مورد نیاز واحدها از مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی با توجه به ابلاغ بخشنامه استاندار تاکید کرد.

هوشمند صفایی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروزه نقش روحانیون و علما به دلیل جایگاه ویژه‌ای که در نزد قاطبه مردم دارند بسیار تاثیرگذار و هدایت گرانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: خدا را شاکریم در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که از وجود روحانیت معزز بهره مند است، علما و روحانیون نقش اول را در هدایت جامعه اسلامی دارند.

وی همچنین با ارائه گزارشی از روند چگونگی خدمات در مجموعه تحت مدیریت خود خاطرنشان کرد: علی رغم این که این اداره کل نقشی مستقیمی در ایجاد فرصت‌های شغلی در جامعه ندارد اما تمام تلاش و توان خود را به کار می‌بریم تا این چالش بزرگ را (که متاسفانه گریبانگیر جوانان و خانواده‌های خوزستانی است) به بهترین شکل و بر اساس ظرفیت‌های موجود مدیریت کنیم.

صفایی گفت: تحریم‌ها و مشکل‌های مالی دولت شاید در کوتاه مدت روند توسعه و پیشرفت را دچار مشکل کند اما در عین حال می‌تواند یک ظرفیت برای تکیه بر توان نیروهای بومی و منابع خدادادی داخلی باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: استراتژی ایجاد اشتغال بدون هزینه را در استان دنبال کردیم و در این راه کوشش شد از امکانات و ظرفیت های موجود در استان برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و صیانت از واحدهای مشکل دار و فرصت‌های شغلی موجود استفاده ببریم.

صفایی در توضیح استراتژی‌های به کار برده شده برای افزایش اشتغال بدون صرف هزینه گفت: در مرحله نخست کوشش کردیم منابع کمی را که در اختیار داریم، مدیریت کنیم و از طریق صندوق مهر امام رضا(ع) تسهیلات در اختیار کسانی قرار دهیم که به دنبال ایجاد کسب و کار کوچک و مشاغل خانگی هستند و از این طریق شغل ایجاد کنیم.

*حوادث ناشی از کار به میزان ۲۵ درصد کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: برای به آرامش رساندن محیط کار تلاش‌های بسیاری انجام دادیم و یکی از استان‌های آرام در این عرصه هستیم و کوشش کردیم با سازش، اختلاف‌ها را حل کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در طول سال‌های اخیر، خوزستان در حوادث ناشی از کار جزو استان‌های نخست بود؛ لذا با تاکیدی که در حوزه بازرسی‌ها داشتیم و با تلاش همکاران و بازرسان کار این روند سیر نزولی پیدا کرد به طوری که سال‌گذشته میزان حوادث ناشی از کار به میزان ۲۵ درصد کاهش یافت و در تلاش هستیم روند کاهشی حوادث ادامه یابد.

صفایی اضافه کرد: در این زمینه به کارفرمایان تذکرهایی برای ارتقای سطح ایمنی کارگاه‌ها داده خواهد شد تا به این ترتیب این حوادث به حداقل برسند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه، به ابلاغ بخشنامه استاندار خوزستان مبنی بر جذب نیروی کار مورد نیاز واحدها از مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعملی که در این اداره کل تنظیم و به امضای استاندار خوزستان رسید، تمام کارفرمایان موظف هستند فرصت‌های شغلی مورد نیاز خود را در اختیار کاریابی‌ها گذاشته و از طریق آن‌ها نیاز خود را تامین کنند.

صفایی خاطرنشان کرد: با این اقدام می‌توان هم از نیروی بومی استفاده کرد و هم عدالت را در ایجاد اشتغال رعایت کرد.

وی ادامه داد: خوزستان با توجه به دسترسی به آب‌های آزاد، برخورداری از آب فراوان و خاک حاصلخیز و زیرساخت‌های مناسب در حوزه پرورش آبزیان می‌تواند استان پایلوت در زمینه تشکیل تعاونی‌های حمل و نقل دریایی، کشاورزی و آبزی پروری باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان عنوان کرد: در حوزه روابط کار با تلاش‌های همکاران، شاهد ظهور آرامش در فضای کارگری استان بودیم و صدور آرای سازشی در استان ما به عنوان یک راهبرد مشخص و اثربخش در کل کشور به کار گرفته شد؛ به نحوی که در حال حاضر استان ما به عنوان الگو برای سایر استان ها در نظر گرفته می‌شود.

 

https://hoorkhabar.ir/572502کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.