مشاور وزیر کشور: هیچ فتنه‌گری در دولت مسئولیت نمی گیرد

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت گفت: هیچ شخصی که فتنه گر بودن او از سوی نهادهای نظارتی روشن شده باشد در دولت، مسئولیت نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین داوود نمازی روز چهارشنبه در نشستی با امامان جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: وزیر کشور برای انتصاب فرمانداران، توجه جدی به مسائل امنیتی دارد و از نهادهای نظارتی استعلام های لازم را می گیرد.

وی اظهار کرد: ممکن است برخی فرمانداران بعضی معیارها را از دیدگاه افرادی نداشته باشند اما هر حکم وزارت کشور پس از استعلام های لازم و کافی صورت می گرد.

نمازی بیان کرد: ممکن است برخی افراد از نامزدی در انتخابات ۱۳۸۸ طرفداری کرده باشند اما اگر به گواه نیروی انتظامی، دادگاه ها و وزارت اطلاعات در فعالیت های فتنه گرانه پس از این انتخابات از جمله شرکت در اغتشاشات نبودند فتنه گر به حساب نمی آیند.

وی اظهار کرد: در این دولت افرادی از جناح اصلاح طلب هست اما نباید اصلاح طلبی آنان را مترادف فتنه گری دانست.

نمازی از امامان جمعه استان خواست در صورتی که فرماندار یا بخشداری از جریان فتنه حمایت کرده باشند را با مدارک قانونی معرفی کنند تا تصمیم های لازم در مورد آنها گرفته شود.

وی اظهار کرد: وزارت کشور در این زمینه به شایعه ها و اتهام های بدون مدرک توجه نمی کند.

نمازی همچنین گفت: دولت بدون تردید با برگزاری مراسم ها و جشن ها همراه با موسیقی و کارهای حرام مخالف است.

وی اضافه کرد: اما در تشخیص مصداق های حرام، بحث ها و اختلاف هایی در مراجع تصمیم گیرنده وجود دارد که با رایزنی با وزارت ارشاد تلاش می شود این اختلاف های دیدگاه، کمتر شود.

نمازی بیان کرد: نمی توان گفت موسیقی به طور کامل تعطیل شود یا طبق نظر شخصی افراد خاص باشد بلکه باید مطابق قانون و شرع باشد.

وی اظهار کرد: وزارت کشور با تعیین مشاور روحانیت برای استانداران، تلاش می کند که از دیدگاه های روحانیون و مراجع دینی پیرامون مسائل مدیریتی استان ها بهره مند شود.

در این نشست، برخی امامان جمعه کهگیلویه و بویراحمد دیدگاه های خود را پیرامون مسائل فرهنگی استان و دولت بیان کردند و خواستار توجه دولت به آنها شدند.

https://hoorkhabar.ir/571395کپی شد!
70