هشدار هوشمند صفایی به کارفرمایان متخلف

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به کارفرمایانی که امکانات ایمنی کار را برای کارگران فراهم نمی کنند هشدار داد.

به گزارش هورنیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، هوشمند صفائی در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان در سال جدید از تشدید بازرسی کارگاه های ساختمانی به لحاظ رعایت کلیه موازین ایمنی محیط کار برای کارگران خبر داد.
او گفت: ایجاد اشتغال در هر شهرستان بر اساس قابلیت های آن، یکی از حرکت های خوبی بود که از سال گذشته با همکاری صندوق کارآفرینی امید و سازمان فنی و حرفه ای در استان آغاز کردیم که اثرات آن را در افزایش اشتغال استان در سال جدید به خوبی شاهد هستیم.
او با اشاره به بخشنامه به کارگیری نیروی کار از طریق کاریابی ها گفت: صدور این بخشنامه اثر بسیار خوبی در ساماندهی امر اشتغال در استان ما داشت و سبب شد در سه ماه اول امسال یک افزایش ۱۱۳ درصدی در اشتغال استان از طریق کاریابی ها داشته باشیم و این بخشنامه استانی ما از سوی وزارتخانه به کلیه استان ها به عنوان الگو ابلاغ شد.
صفائی در ادامه گفت: توقع من از شما به عنوان مدیران سازمان های تابعه آن است که همکاری و هماهنگی لازم را در راه انسجام و هم افزایی اجرای بخشنامه به کارگیری نیروی کار از طریق کاریابی ها داشته باشید و از تمام امکانات قانونی خود برای اجرایی شدن هر چه بهتر این بخشنامه استفاده کنید.
او با اشاره به نزدیکی فصل انتخابات گفت: مقام عالی وزارت تاکید داشتند در سازمان های وابسته و ادارات از هرگونه جهت گیری سیاسی پرهیز شود و مدیران و مسوولان در انتخابات بی طرفی باشند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: با توجه به شرایط ویژه و خاص استان از برنامه های ما در سال جدید این است که در برخی از شهرستان ها به ویژه در مناطق مرزی و دور افتاده پیشنهاد تخفیف در مبلغ بیمه پرداختی عشایر، روستاییان و کشاورزان بدهیم که به یاری خدا با اعمال این تخفیف ها هم بتوانیم روند بهتری در تحت پوشش بیمه قراردادن روستاییان و عشایر ایجاد کنیم و هم از این طریق کمکی هر چند ناچیز به مردم محروم استان داشته باشیم.
او با ذکر این که پرداخت حق بیمه کارگر توسط کارفرما از نکات مهمی است که باید به آن توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشیم، گفت: بعضا در برخی از مراکز کارگری دیده می شود که کارفرما حقوق کارگر را به پیمانکار پرداخت می کند، اما به دلیل اینکه نظارتی وجود ندارد، در پرداخت حقوق کارگران بی نظمی هایی به وجود می آید و حق بیمه کارگر پرداخت نمی شود ، ولی در سال جدید پرداخت حق بیمه کارگران توسط کارفرما یکی از مواردی است که در مراجعات بازرسان ما با جدیت بررسی خواهد شد.
صفائی در پایان گفت: یکی از وظایف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حفظ سلامت کارگران است که این هم وظیفه قانونی و هم اعتقادی ماست که از جان افراد صیانت کنیم و نگذاریم یک کارگر برای رفع نیازش حادثه ببیند و نقص عضو پیدا کند. در سال گذشته تشدید بازرسی ها سبب کاهش ۳۰ درصدی در حوادث ناشی از کار شد و امسال نیز این بازرسی ها را با جدیت بیش تری دنبال خواهیم کرد.

https://hoorkhabar.ir/570904کپی شد!
61
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.