سند راهبردی توسعه حمل و نقل خوزستان با چشم‌انداز ۱۰ ساله تهیه می شود

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان از تهیه سند راهبردی توسعه حمل‌ونقل استان با چشم‌انداز ۱۰ ساله خبر داد

احمد سیاحی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حمل و نقل استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد اظهار کرد: نامگذاری مصوبات شورای حمل‌ونقل استان بنام سند راهبردی توسعه حمل‌ونقل استان خوزستان با چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ از تصمیمات اتخاذ شده در راستای پیگیری مصوبات وزارت راه و شهرسازی در مورد استان بود که تهیه این سند بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری دستگاه‌های مربوطه دیگر است.

 احمد سیاحی با اشاره به تاٌکید استاندار و اهمیت پیگیری مصوبات وزارت راه و شهرسازی در مورد استان خوزستان از تشکیل کارگروه تخصصی جهت عملیاتی نمودن این مصوبات خبر داد و گفت: تشکیل این کارگروه می‌تواند تاثیر بسزایی در جهت پیشبرد سند راهبردی توسعه حمل ونقل استان داشته باشد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان حجم بار ترافیکی استان در سالهای آینده روبه افزایش است و بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی در خصوص چشم انداز بارترافیکی کشور تا سال ۱۴۰۹، استان ما نیز رشد قابل توجه‌ای را شاهد خواهد بود به نحوی که رشد بار ترافیکی قابل پیش‌بینی در استان برای خودرو‌های سواری ۴۴ درصد، اتوبوس ۲۶ درصد و کامیون ۵۰ درصد خواهد بود.

معاون امور عمرانی استاندار در ادامه از قریب الوقوع بودن عملیات اجرایی چند طرح عمرانی از جمله آزاد راه اهواز اندیمشک، کمربندی غرب و جنوب غرب اهواز و احداث خط راه‌آهن اهواز – اصفهان خبر داد.

 احمد سیاحی در پایان به طرح احداث خط راه آهن شلمچه ـ بصره اشاره کرد و گفت: طرح‌های اولیه در این زمینه آماده شده است و مورد تایید طرف عراقی نیز قرار گرفته که در صورت تامین اعتبار می‌توانیم امیدوار به اجرایی شدن این طرح باشیم.

 

https://hoorkhabar.ir/570688کپی شد!
63