تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز سبک در مناطق نفتخیز جنوب

توسعه ١٢ مخزن گازی جدید در مناطق نفتخیز جنوب با هدف تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز سبک و ١٢٠ هزار بشکه مایعات گازی در دست اجراست.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این مطلب، اظهار کرد: به این منظور ۶ پروژه با برآورد اعتبار ٢ هزار میلیارد ریال تعریف شده است .

غلامحسین بابادی افزود: هدف از اجرای این پروژه ها تامین بخشی از گاز مورد نیاز تزریق به مخازن نفتی و استحصال مایعات گازی است .

وی همچنین از اجرای طرح احداث کارخانه های جدید گاز و گاز مایع در مناطق نفتخیز جنوب خبر داد و گفت: این طرح به منظور استحصال حداکثر میزان ترکیبات سنگین تر از اتان، تامین اتان مورد نیاز صنایع پتروشیمی و تامین منابع جدید گاز برای تحقق برنامه های تزریق اجرا می شود .

بابادی با بیان اینکه اعتبار این طرح ٢٨ هزار و ۵٠۵ میلیارد ریال برآورد شده است، درباره طرح جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت نیز توضیح داد: در این زمینه ٢٢ پروژه فعال  با اعتبار ٨ هزار و ١۵٠ میلیارد ریال تعریف شده است که تعدادی از پروژه ها انجام و بخشی در مراحل اجرا قرار دارد .

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، اظهار کرد: طرح جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت (NO FLARING) در راستای پیشگیری از سوزاندن حدود ٩٨ درصد  گازهای همراه نفت، تامین بخشی از گاز مورد نیاز تزریق در میدانهای نفتی و همچنین رعایت الزامات زیست محیطی تولید نفت و گاز به اجرا گذاشته شده است

 

https://hoorkhabar.ir/569810کپی شد!
31
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.