اهواز یکی از ۵۳ شهر جهان در اجرای استاندارد «iso ۳۷۱۲۰ » است

رضا دهدشتی زاده پیش از ظهر امروز در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری بومی سازی و اجرای نخستین استاندارد گروه کیفیت خدمات شهری (iso ۳۷۱۲۰) بین شهرداری و اداره کل استاندارد خوزستان اظهار کرد: این تفاهم نامه به صورت کلی به منظور ارتقا شاخص های تعریف شده در خدمات شهری است. برای خدمات شهری یک استاندارد بین مللی در سال گذشته تدوین شده که امسال این استاندارد در سطح ملی نیز تدوین شد.

وی افزود: از امسال تمامی خدمات شهرداری بر اساس این استاندار انجام داده و در اختیار شهرداری قرار می دهیم. این شهرداری به عنوان پایلوت و به نمایندگی از کلانشهرهای کشور اجرای استاندارد فوق را بر عهده گرفته است.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: مزیت های اجرای این استاندارد این است که برای هر فعالیتی در حوزه خدمات شهری انجام می شود شاخص هایی تعریف شده و بر اساس این شاخص ها خود را می سنجیم.

دهدشتی زاده عنوان کرد:‌ تا قبل از انعقاد این تفاهم نامه نیز اداره کل استاندارد با شهرداری همکاری های نزدیکی در زمینه استاندارد سازی لوازم ورزشی، زمین ها و شهرهای بازی داشته است. کلیه تجهیزات فوق تحت نظارت استاندارد است.

وی بیان کرد: تائید استاندارد آسانسور ساختمان ها نیز یکی دیگر از زمینه های همکاری شهرداری اهواز و اداره کل استاندارد بوده است. شهرداری پایان کار هر ساختمان را بعد تأییدات لازم استاندارد به آنها ارائه می کند.

مدیرکل استاندارد خوزستان یادآور شد: استانداردی که امروز تفاهم نامه اش منعقد شد فارغ از موقعیت مکانی، جغرافیایی، توسعه یافتگی و بزرگی شهر اجرا می شود.

دهدشتی زاده تاکید کرد: استاندارد فوق در حال حاضر در ۵۳ شهر جهان اجرا می شود. برای هر شهری که این استاندارد را اجرا می کنند امتیازهای یک تا ۱۰۰ در نظر گرفته می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون دیگر سطح آگاهی و اطلاعات عمومی مردم بالا رفته و خودشان به دنبال افزایش استاندارد در خدمات ارائه شده هستند.

مدیرکل استاندارد خوزستان در پایان گفت: در این استاندارد رابطان دو دستگاه مشخص شده و عملکردها به صورت فرم ارزیابی می شوند. همچنین خدمات و جایگاه کیفیت ارائه خدمات به شهروندان نمره گذاری و امتیاز دهی می شود.

https://hoorkhabar.ir/569763کپی شد!
89