رئیس شورای شهر اهواز: فرهنگ علی بن مهزیار باید در استان خوزستان گسترش یابد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: اگر عنصر همدلی نباشد، برنامه های فرهنگی تأثیر مطلوبی نخواهند داشت.

به گزارش هورنیوز و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا در نشست شورای فرهنگی هلال احمر با بیان اینکه کار فرهنگی، کاری تأثیری است، اظهار کرد: با توجه به هجمه های دشمن در مقابل فرهنگ غنی اسلامی، می بایست فعالیت های مؤثر و اساسی صورت پذیرد تا بتوان از اثرات تهاجمات فرهنگی کاست.

وی با اشاره بر ظرفیت بالای جوانان و داوطلبان برای اجرای فعالیت های فرهنگی افزود: با توجه به وجود ۶۳ کانون دانشجویی، ۴۰۰ کانون دانش آموزی، ۱۹ کانون طلاب، ۴۵ کانون روستایی و ۵۵ کانون جوانان و همچنین تعداد زیاد اعضای داوطلب در استان می توان یک ظرفیت عظیم فرهنگی ایجاد کرد و فواید آن را در جامعه تسری داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه شخصیت علی بن مهزیار هنوز برای مردم استان شناخته نشده است، گفت: این شخصیت ممتاز که مورد علاقه ۴ امام همام بوده است، می تواند به عنوان نگین و نماد فرهنگی در استان مطرح شود و مباحثی از قبلی امامت و مهدویت نیز در لوای فرهنگ مهزیار در سطح جامعه توسعه یابد.

سعادت نیا با تأکید بر اجرای برنامه های فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران تصریح کرد: با توجه به سرانه پایین مطالعه در کشور، می توانیم در حوزه کتابخوانی با برنامه ریزی صحیح فعالیت های فرهنگی مؤثری انجام داده و خانواده کارکنان جمعیت هلال احمر نیز را در این فعالیت ها سهیم کنیم.

وی با اشاره به اجرای ۵ برنامه با رویکرد ولایت شناسی در سال گذشته اظهار کرد: در سال جاری برنامه هایی از قبیل مبحث مهدویت و امامت، استفاده از ظرفیت خیرین، و ارتباط نزدیک و مؤثر با خانواده هلال احمر در شورای فرهنگی مطرح و بر تداوم فعالیت های فرهنگی تأکید شد.

https://hoorkhabar.ir/568979کپی شد!
127
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.