استاندر خوزستان: تکلیف انتصاب روسای دانشگاه های استان روشن شود

عبدالحسن مقتدایی در پایان بازدید از دانشگاه کشاورزی رامین، اظهارکرد: در حال حاضر ۳۵ دانشگاه کشور با سرپرستی اداره می​شوند که در اثر این نوع تصمیم‌گیری زمینه تغییر برای بقیه دانشگاه‌ها متوقف شده است. در این میان تکلیف ۳ دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، دانشگاه کشاورزی بهبهان و دانشگاه شهید چمران اهواز نیز روشن نیست. دانشگاه شهید چمران اهواز بیش از یکسال است که با سرپرست اداره می‌شود.

وی افزود: لازم است مجموعه بزرگی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن پالایش و پایش، در انتخاب رؤسای دانشگاه​ها تسهیل و تسریع کند، زیرا عدم توجه به این مسأله تبعات منفی به دنبال دارد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تأخیر در انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها موجب بلاتکلیفی در تصمیم‌گیری و امور اجرایی می‌شود و این امر موجب کاهش انگیزه کادر علمی و کاهش تولید مقالات علمی و پایین آمدن کیفیت آموزشی می‌شود که این امر بر اعتبار ملی و بین​المللی دانشگاه‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: بدون شک سرپرست نمی​تواند در امر سیاستگذاری، برنامه​ریزی و مدیریت با اطمینان و اقتدار لازم عمل کند. سرپرست به صورت موقت منصوب و پس از مدت کوتاهی جابه‌جا می​شود، اما مدیر با اطمینان قادر به برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت و اجرای برنامه‌ها است که این امر یکی از الزامات توسعه علمی است.

وی اظهارکرد: وقتی دوره سرپرستی در ریاست دانشگاه طولانی می​شود به‌طور طبیعی تأثیر منفی روی ساختار و کادر اداری و آموزش بر جای می​گذارد. به نظر می​رسد شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم به جای این‌که در حل این مشکل تسریع کنند، متأسفانه موجب طولانی شدن آن شده‌​اند.

https://hoorkhabar.ir/568690کپی شد!
43