دولت کسری ۶ هزار میلیاردی بودجه را با حذف یارانه پردرآمدها جبران می کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حذف یارانه پردرآمدها به صورت تدریجی تا تامین ۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه امسال خبر داد.

علی ربیعی پیش از ظهر شنبه در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکلاتی که پرداخت یارانه نقدی برای کشور ایجاد کرده اظهار داشت: در دنیا نظریه‌های تامین اجتماعی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده اما ما بدترین راه را که پرداخت یارانه نقدی است برای این مسئله انتخاب کردیم.

وی با اشاره به مسئولیتی که رئیس جمهور برای حذف یارانه پردرآمدها به وی داده افزود: عقیده دارم که این مسئله یک موضوع اجتماعی است و باید به تدریج شکل بگیرد چراکه وقتی پولی به مردم می‌دهیم پس گرفتن آن بسیار سخت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حذف تدریجی پردرآمدها اشاره کرد و گفت: تلاش داریم این کار را بدون سر و صدا تا تامین ۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه ادامه دهیم.

وی به ایجاد نظام اعتراض در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: در عین حال برای ۱۰ میلیون نفر که در معرض فقر غذایی قرار دارند کالایی در نظر گرفته شده تا از سوء تغذیه حاشیه‌نشینان و فقرا جلوگیری شود.

بازگشت اعتبار به دفترچه‌های تامین اجتماعی

ربیعی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد بار اجرای طرح تحول سلامت به دوش وزارت تعاون است گفت: دراین طرح به فقرا و حاشیه‌نشین‌ها توجه خاص شده است.

وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی ۳۵ میلیون نفر را از نظر درمانی تحت پوشش خودش دارد و روزی که من به این سازمان آمدم ۵ میلیارد تومان کسری بودجه داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش کردیم با جبران کسری بودجه‌ها اعتبار را به دفترچه‌های تامین اجتماعی برگردانده و بیمه روستایی و عشایری را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۸ میلیون نفر در سازمان بیمه سلامت بیمه‌ شده‌اند گفت: همچنین در سال گذشته ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

فعالیت‌های بهزیستی مسجدمحور وخانواده‌محور می‌شود

ربیعی با اشاره به مسئولیت وزارت تعاون در حوزه بهزیستی گفت: بهزیستی یک نهاد مدرن است اما ما می‌خواهیم وظایف این نهاد را با باورهای اعتقادی گره زده و فعالیت‌های بهزیستی را مسجد محور کنیم.

وی خانواه‌محوری را سیاست دیگر سازمان بهزیستی دانست و ابراز داشت: در نظر داریم کودکان بی سرپرست و معمولان را با نظارت خود، به خانواده‌ها سپرده و هزینه نگهداری را به خانواده بدهیم تا احساس رهایی از جامعه نکنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بهزیستی دولت محور باید جای خود را به بهزیستی خانواده‌محور و جامعه محور بدهد که دراین راستا توانمندسازی مددجویان نقش موثری ایفا می‌کند.

فرهنگ کار ضعیف است

وی در بخش دیگری از سخنانش فرهنگ کار در جامعه را ضعیف توصیف کرد و گفت: کارگر در جامعه امروز آن جایگاهی که باید داشته باشد و جایگاهی که اسلام برای او تعیین کرده را ندارد.

ربیعی اظهار داشت: جامعه ما به جای تولید محور بودن مصرف گرا شده و به این خاطر است که نوع نگاه به کار در میان مردم تغییر کرده است.

وی افزود: سال گذشته در کاریابی‌ها ۳۰۰ هزار شغل به جویندگان کار ارائه شد اما ۱۰۰ هزار نفر شغل‌های ارائه شده را نپذیرفتند و دو میلیون شغل هم در کشور داریم که فقط اتباع می‌پذیرند آنها را انجام دهند که اینها نشاندهنده ضعف فرهنگ کار و کارگری در جامعه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مفهوم برکت در جامعه ما در دست فراموشی است و ارزش‌ها به نفع مصرف‌گرایی تغییر کرده که برای حل این مشکل به تبیین دوباره دیدگاه اسلام به مقوله کار و کارگر و تدوین نظریه رفاه اسلامی نیاز داریم.

وی در بخش دیگری با اشاره به سوابق خود و اینکه پیش از انقلاب کارگر بوده اظهار داشت: مردم‌سالاری دینی همین است که یک کارگر بتواند تا مرحله وزیر شدن پیش برود.

https://hoorkhabar.ir/568646کپی شد!
153
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.