مراجعه بیماران سرطانی به مراکز درمانی خوزستان ۲۰ درصد افزایش یافت

ایرج نظری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی پیشگیری از بیماری را در جامعه گسترش دهیم، اظهار داشت: باید درمان آخرین حلقه باشد و با ارائه آموزش‌ها و راهکار‌ها پیشگیری از بیماری را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه در گذشته به دلیل عدم توسعه و رعایت نکردن امور بهداشتی بیشتر بیماری‌ها واگیر دار بود، گفت: در حال حاضر شکل بیماری‌ها تغییر پیدا کرده است و به همین دلیل برنامه‌های ما نیز تغییر پیدا کرد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اهواز بیان کرد: با توسعه کشور پس از انقلاب بسیاری از بیماری‌های واگیردار و عفونی یا از بین رفتند و یا به صورت کامل خنثی شده‌اند.

وی افزود: دیابت ، فشار خون، چاقی مفرط و بیماری‌های قلبی عروقی افزایش پیدا کرده‌اند که علت اصلی آن نداشتن اطلاعات کافی درباره این بیماری‌ها است.

نظری با بیان اینکه سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی – عروقی و تصادفات جزو ۳ عامل نخست مرگ و میر در کشور هستند، عنوان کرد: نوع بیماری‌ها نشان می‌دهد که با پیشگیری و فرهنگ سازی می‌توان این بیماری‌ها را کاهش داد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۷۱ پزشک متخصص بین مراکز درمانی تابعه دانشکده علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعزام شدند و این رقم قابل توجهی است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه سال گذشته ارائه خدمات درمانی ۷ درصد افزایش داشت، گفت: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه‌های درمان بیماری‌های صعب العلاج کاهش پیدا کرد و به همین دلیل ۲۰ درصد مراجعه بیماران سرطانی به خوزستان افزایش پیدا کرد.

https://hoorkhabar.ir/568413کپی شد!
92
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.