شفیعی: اعتکاف دانشجویی کمک به بالابردن سطح معنویت جامعه است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز، از نام نویسی اعتکاف دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: آثار و برکات اعتکاف دانشجویی به بالا بردن سطح معنویت در دانشگاه ها و همه جامعه کمک می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: مراسم اعتکاف دانشجویی همزمان با سراسر کشور در سه مسجد دانشگاه شهید چمران اهواز نیز برگزار می شود.

وی عنوان کرد: اعتکاف از سنت ها و زیبایی های دینی است که قرن ها متروک و فراموش شده بود و به برکت انقلاب این سنت در سطح جامعه و به ویژه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی احیا شد و می توان گفت احیای اعتکاف پس از پیروزی انقلاب با اعتکاف دانشجویی آغاز شد.

وی با اشاره به ابراز رضایت مقام معظم رهبری از اعتکاف دانشجویی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند جامعه ما اهل معنویت و ارتباط فردی و قلبی با خداست، بنابراین اعتکاف یکی از مظاهر جامعه دینی و جلوه های نشاط مذهبی به شمار می رود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز، با اشاره به افزایش سالانه استقبال از مراسم معنوی اعتکاف در جامعه، خاطر نشان کرد: ویژگی و اساسی ترین شاخصه اعتکاف دانشجویی حضور پرشور جوانان با معرفت بالاست.

وی افزود: در مراسم اعتکاف دانشجویی دانشگاه شهید چمران علاوه بر آیین های معنوی و روحانی، حلقه های معرفت و دانش افزایی نیز مورد توجه قرار گرفته، از این رو از شخصیت های معنوی، فرهنگی و روحانی کارآمد و اساتید توانمند در حوزه مشاوره دینی دعوت به حضور در جمع دانشجویان معتکف شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی اذعان داشت: اگرچه اعتکاف دانشجویی با پیگیری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری انجام می شود اما کار به دست دانشجویان صورت میگیرد و معتقدیم که بهترین مدیران و برنامه ریزان خود دانشجویان مذهبی هستند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز از سوی هیئت دانشجویی محبان اهل بیت(ع) دانشگاه شهید چمران اهواز با همکاری بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان برگزار می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز، با بیان اینکه نام نویسی اعتکاف دانشجویی دانشگاه شهید چمران از(۲۹ فروردین) آغاز شده، ابراز کرد: نام نویسی از متقاضیان حضور در این مراسم معنوی تا (۷ اردبیهشت) ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برادران دانشجو می توانند با ارسال نام و نام خانوادگی، رشته تحصیلی و شماره دانشجویی به شماره ۱۰۰۰۲۲۴۲۲۴۲۲۴ برای شرکت در اعتکاف اعلام آمادگی کنند، ادامه داد: خواهران دانشجو نیز می توانند همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از ساعت ۱۲ الی ۱۴ به مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه مراجعه و یا در زمان اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا در نمازخانه فاطمیه(س) مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه(س) نام نویسی کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت فضا و محدودیت در نام نویسی اولویت حضور در مراسم اعتکاف دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با دانشجویانی است که زودتر نام نویسی کنند، یاد آور شد: مراسم افتتاحیه اعتکاف دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز ساعت ۲۲:۳۰ جمعه ۱۱ اردیبهشت همزمان در مسجد امام خمینی و مسجد شهدای دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

شفیعی، تاکید کرد: مراسم ویژه برادران دانشجو در مسجد شهدا با پیش بینی حضور ۱۰۰ نفر معتکف، مراسم ویژه خواهران دانشجو در مسجد امام خمینی(ره) با پیش بینی حضور ۲۵۰ نفر و مراسم ویژه خواهران عضو هیئت علمی و خانواده های اساتید در مسجد امام صادق(ع) کوی دانشگاه با پیش بینی حضور ۸۰ معتکف برگزار می شود.

https://hoorkhabar.ir/568345کپی شد!
89
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.