بندرخرمشهر میزبان بیش از ۱۷۵هزار مسافر نوروزی

بنا به اعلام این اداره کل، این مسافران دراین ایام ازجاذبه های بندرخرمشهر و رودخانه های کارون و اروند بازدید کردند که تعداد بازدیدکنندگان در مقایسه با نوروز سال ۹۳، رشد ۲۵ درصدی داشته است.

همچنین ساختمان قدیمی بندرخرمشهر، جاذبه های دریایی، اسکله ها و تجهیزات دریایی و بندری، پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس و محل تلاقی رودخانه های اروند و کارون از جمله محل‌های بازدید میهمانان نوروزی دراین بندر بوده است.

بیش از ۱۱۵ هزار نفر از این یازدید کنندگان با استفاده از قایق های تفریحی، شناورهای مسافری و لندیکرافت به گردشگری دریایی پرداخته‌اند و از خدمات ایمنی و نجات دریایی بندرخرمشهر نیز بهره مند شده اند.

براساس تمهیدات صورت گرفته از سوی بندرخرمشهر و اطلاع رسانی گسترده در خصوص توجه به نکات ایمنی و دریایی در سواحل کارون و اروند و رعایت آن از سوی مسافران نوروزی و همچنین حضور تیم تجسس و نجات دریایی در قالب شناورهای ناجی۴، سار۲، قایق تندروی جستجو و نجات و قایق “جی می نی” و توزیع جلیقه نجات، خوشبختانه هیچ گونه حادثه دریایی در حوزه استحفاظی این اداره کل رخ نداد.

در سنوات گذشته به دلیل بی احتیاطی مسافران و قایقرانان، تعدادی از مسافران در رودخانه کارون سقوط کردند که درنهایت توسط گشت های جستجو و نجات دریایی بندرخرمشهر نجات یافتند.

https://hoorkhabar.ir/567437کپی شد!
42