ایران بر تمامیت ارضی کشورهای منطقه تاکید می‌کند/ آنچه گفتم حرف جدیدی نبود

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: ایران همواره بر تمامیت ارضی و استقلال آن کشورها تاکید می‌کند.

حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در دیدار با نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی، درباره برداشت‌ها از سخنان اخیرش گفت: آنچه گفتم حرف جدیدی نبود.

وی افزود: ملت ایران در طول تاریخ با ملت‌های همسایه خود پیوند قومی و فرهنگی داشته است و از اتفاقاتی مانند آنچه برای ایزدی‌ها و سایر اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی در عراق و سوریه رخ داد، متأثر شد.

یونسی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر خود را دوست و حامی کشورها و مردم منطقه خاورمیانه می داند و همواره بر تمامیت ارضی و استقلال آن کشورها تاکید می کند.

یونسی در ادامه بیان کرد: برخی جریانات سیاسی سخنم را به گونه دیگری منعکس کردند به طوری‌ که رسانه‌های خارجی که ضد جمهوری اسلامی ایران هستند و از نفوذ معنوی ایران در منطقه خاورمیانه ناراحتند، سخنانم را تحریف کردند و به فضاسازی رسانه‌ای پرداختند.

نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تبریک سال نو و تشکر از حمایت‌های دولت یازدهم و اقدامات دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی برای پیگیری مسایل اقلیت‌های دینی، خواستار توجه و کمک بیشتر دولت در حوزه اجرایی و همچنین رفع مشکلات حقوقی اقلیت‌های دینی شدند.

 

https://hoorkhabar.ir/566608کپی شد!
41
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.