مهمترین اهداف دانشگاه آزاد اسلامی اهواز در سال ۹۴ تشریح شد

شهرام لک در نشست با خبرنگاران اظهارکرد: دانشگاه آزاد به سمت دانشگاه پژوهش‌محور در حال حرکت است و فعالیت‌های دانشگاه آزاد با هدف ورود به عرصه فناوری و پژوهش خواهد بود.

وی افزود: تاکنون ۱۳ درصد از وابستگی بودجه دانشگاه به شهریه را کاهش دادیم و تلاش می‌شود این میزان ر در سال ۹۴ به ۱۶ درصد برسد.

لک با اشاره به ادغام واحدهای علوم و تحقیقات با واحدهای دانشگاه آزاد گفت: این ادغام طبق تصمیم هیات امنای دانشگاه آزاد صورت گرفت و به دنبال آن در تیرماه سال‌گذشته ادغام واحد علوم و تحقیقات خوزستان با واحد اهواز آغاز شد.

وی ادامه‌داد: واحد علوم و تحقیقات خوزستان دارای ۵ رشته دکتری تخصصی، ۳۱ رشته کارشناسی ارشد و دارای ۱۰۰ عضو هیات علمی و ۱۰ هزار دانشجو بود که ما باید همه آن‌ها با تمام بخش‌ها را با واحد اهواز ادغام می‌کردیم. فرایند ادغام در پایان مردادماه ۹۳ در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز به پایان رسید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با بیان این‌که ادغام علوم و تحقیقات خوزستان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز موجب ارتقا واحد اهواز به درجه جامع شد، عنوان‌کرد: از زمان ابلاغ ادغام، نخستین اقدام ما تصویب چارت سازمانی بود که واحد اهواز نخستین واحد در کشور بود که آن را به تصویب رساند. این ادغام موجب شد که واحد اهواز براساس رتبه‌بندی یک رتبه ارتقا یابد و به درجه جامع تبدیل شود.

لک خاطرنشان‌کرد: در ادغام واحد علوم و تحقیقات با واحدهای دانشگاه آزاد، بحث هم‌افزایی مطرح بود و این‌که نباید در یک شهر دو مجموعه یک کار را تکرار کنند. در گذشته این دو واحد با آن‌که زیر مجموعه دانشگاه آزاد بودند اما در پذیرش دانشجو با هم رقابت داشتند.

وی افزود: بعد از ادغام واحد علوم و تحقیقات خوزستان با واحد اهواز با اضافه شدن رشته‌ها، با کاهش پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها مواجه شدیم. در واحد اهواز رشد دانشجو نداریم اما افت آن هم به اندازه واحدهای دیگر نیست.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: در حال حاضر در واحد اهواز ۳۴ رشته دکتری و بیش از ۶۰ رشته کارشناسی ارشد وجود دارد. استان خوزستان از لحاظ تعداد دانشجوی دانشگاه آزاد در سطح کشور بعد از استان تهران رتبه دوم را دارد و واحد اهواز ۳۴ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

لک بیان‌کرد: در سال‌گذشته افزایش شهریه در کل کشور به میزان ۱۵ درصد اعمال شد اما افتخار ما این است که هیچ‌کس به دلیل شهریه از تحصیل محروم نشده است و ما دانشجویی نداریم که شهریه موجب آن شده که اجازه انتخاب واحد یا ورود به جلسه به او داده نشود.

وی یادورشد: مدرک تحصیلی داوطلبان ورودی مهر ۹۳ علوم و تحقیقات با عنوان واحد علوم و تحقیقات خواهد بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح‌کرد: منظور از گفتمان کسب ثروت از طریق دانش، حرکت به اقتصاد دانش‌بنیان است که بتوانیم ایده و خلاقیت را تجاری‌سازی و از آن طریق دانش را به ثروت تبدیل کنیم.

https://hoorkhabar.ir/566560کپی شد!
138
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.