در جلسه امروز شورای شهر اهواز چه گذشت ؟

شورای اسلامی کلانشهر اهواز با حضور اعضاء و دکتر خدادادی و داریوش پناهی زاده برگزار شد.

به گزارش هورنیوز ؛ شورای اسلامی کلانشهر اهواز عصر امروز (چهارشنبه) با حضور اعضاء خود ، دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان و داریوش پناهی زاده معاون درمان سازمان تامین اجتماعی خوزستان تشکیل جلسه داد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین قربانعلی سعادت نیا ریاست شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به وظیفه شورا که نظارت بر بهداشت و درمان شهری است، افزود: سیاست های نظارتی شورا در حوزه بهداشت و درمان شهری موازی با فعالیت های مراکز درمانی نیست و جلسه های ماهانه برای بررسی نیازهای حوزه سلامت برای خدمت رسانی به شهروندان اهوازی برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات متعدد بهداشتی در اهواز از جمله ریزگرد ها و بارانهای اسیدی، لزوم فرهنگ سازی استفاده از امکانات را برای محقق شدن حقوق شهروندی مردم را دو چندان کرده است.

همچنین علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در این جلسه گفت: طرح تحول نظام سلامت با وجود مشکلات پیش رو رضایتمندی نسبی را ایجاد کرده است و باید برای تامین اعتبارات لازم در جهت تداوم این طرح نگاه ویژه داشته باشیم و تغییر دولت میتواند بر اجرای اینگونه طرح ها لطمه زده و آنها را ناپایدار خواهد کند.

وی افزود: کشور ما همانند دیگر کشورهای جهان سومی از زیرساخت های ضعیفی در حوزه سلامت برخوردار است و با آموزش پیشگیری و خودمراقبتی میتوان تا ۸۰ درصد بیماری های قلبی عروقی، ۹۰درصد دیابت ها و بیش از ۳۰درصد سرطان ها را کاهش دهیم.

دکترخدادادی افزود: طرح ۸ ماده ای که خانم ابتکار نگاهی متمرکز دارد و عملا استان خوزستان را در روند حل مشکلات ریزگردها نادیده گرفته است و کاری از پیش نخواهد برد.

خدادادی با اشاره به لزوم ایجاد خانه های سلامت در مناطق حاشیه نشین تاکید کرد: از تجارب شهرداری تهران در حوزه مشارکت های مردمی سلامت بیاد الگوبرداری کنیم و برنامه ای متناسب با فرهنگ منطقه ای ایجاد کنیم.

در ادامه جلسه داریوش پناهی زاده معاون درمان سازمان تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵درصدی بیمارستان امیرکبیر اهواز افزود: سازمان تامین اجتماعی در اهواز ۶ مرکز درمانی فعال برای خدمت رسانی به شهروندان وجود دارد.

پناهی زاده خاطرنشان کرد: وجود ۳۰۰ نفر بیمار قطع نخاعی در اهواز آمار اسفباری است که مسئولیت شورای شهر و شهرداری را برای ایجاد پل های عابرپیاده و ایمن کردن راه های درون شهری را دوچندان کرده است.

 

آذر زمانپور عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با ارائه گزارشی از فعالیتهای خانه های سلامت و سراهای محله افزود : تمامی اقشار صنفی میتوانند زیر چتر خدمت رسانی این اماکن قرار بگیرند و در این جهت ایجاد ۲۰ خانه سلامت در محلات مختلف اهواز نیاز است.

در ادامه جانعلی خورشیدی عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: در بودجه سال۹۴ شهرداری اهواز هفت خانه سلامت درنظر گرفته شده است، همچنین ادارات و سازمانهای مرتبط حوزه سلامت با مردم برای حل مشکلات همراه و همدل باشند، زیرا حل بحرانها نیاز به قانون نویسی ندارند.

زیبا صالح پور عضو دیگر شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت : هماهنگی مسئولین و همراهی مردم در پیشبرد اهداف سلامت نیاز اساسی کلانشهر اهواز است.

 
 
https://hoorkhabar.ir/566072کپی شد!
66
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.