فرماندار اهواز بر لزوم حفظ و گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد

اسماعیل ارزانی‌بیرگانی فرماندار اهواز در این جلسه با اشاره به تشکیل ستاد نوروزی و فعالیت ۹ کمیته در این ستاد گفت: به‌منظور پذیرایی هرچه بهتر از میهمانان نوروزی و ایجاد چهره نشاط و شادابی در شهر دستگاه‌های اجرایی باید به دقت وظایف خود را انجام و بر نحوه عملکرد در طول تعطیلات نوروزی نظارت داشته باشند.

وی افزود: به همین منظور از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه هرگونه حفاری در شهر ممنوع است و شهرداری و اداره راه و شهرسازی نیز باید هرچه سریعتر نسبت به ترمیم معابر درون شهری و برون شهری اقدام کنند.

فرماندار اهواز پاکسازی و نظافت شهر، نصب چادر و پایگاه و خوش‌آمدگویی و خدمات‌رسانی در ورودی‌های شهر، نظارت بر اقلام و کالاهای مورد نیاز در بازار، نظارت‌های بهداشتی، نظارت بر پمپ بنزین‌ها و آلودگی آب و فاضلاب جهت رفع مشکلات احتمالی در شهر را از جمله مواردی برشمرد که دستگاه‌های اجرایی موظف به انجام آن هستند.

وی خاطرنشان‌کرد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز لازم است برنامه‌ریزی و نظارت لازم برای ارائه خدمات به مسافران را داشته باشد و همه دستگاه‌های اجرایی در دبیرخانه ستاد خدمات سفر شهرستان اهواز که در محل امانیه تشکیل شده است نماینده ثابت داشته باشند.

ارزانی بیرگانی با اشاره به این‌که روز ۲۲ اسفند که سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور حضرت امام خمینی (ره) است به نام روز شهدا نام‌گذاری شده است، گفت: هدف از این موضوع زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و احیاء، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است و لازم است ادارات ضمن فضاسازی، تدارک برنامه‌های ویژه در این روز، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا را در دستورکار خود قرار دهند.

فرماندار اهواز با اشاره بر لزوم پاکسازی و ارائه چهره مناسب شهر به میهمانان نوروزی عنوان‌کرد: به همین منظور ستاد ساماندهی شهر اهواز موضوعاتی نظیر ساماندهی متکدیان، ساماندهی دست‌فروشان هسته مرکزی شهر اهواز و ساماندهی مراکز عرضه قلیان و وانت‌بارها را در دستورکار خود قرار داده است.

همچنین وحید قاسمی، مشاور استاندار خوزستان در امور میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این جلسه با اشاره به این‌که نوروز فرصتی برای مراجعه مردم به فضاهای عمومی شهری و بهره‌گیری از آن‌هاست، بیان‌کرد: در این زمینه معرفی و اطلاع‌رسانی نقش مهمی دارد.

وی افزود: در برنامه‌ریزی گردشگری به جز امور کالبدی، مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز بسیار مهم است که دستگاه های اجرایی و اصناف می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند و خود به‌عنوان یک تریبون اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های شهرستان اهواز و استان خوزستان را معرفی نمایند.

در این نشست سردار خادم سیدالشهدا، فرماندار قرارگاه کربلا نیز از فعالیت‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی و دفاع مقدس و تلاش در جهت خدمت رسانی به مردم تقدیر کرد و گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس روز پنجشنبه و با حضور مردم شهیدپرور اهواز از خیابان سلمان فارسی تا قرارگاه کربلا تشییع می‌شود.

حجت‌الاسلام سپهر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به این‌که “خواندن” نخستین دستور اسلام و قرآن کریم، والاترین کتاب است، گفت: سرانه فضاهای کتابخانه‌ای در شهرستان اهواز مناسب نیست و نیاز به توسعه قابل توجهی داریم.

وی با بیان این‌که ۱۷ اسفندماه سالروز تأسیس کتابخانه‌های عمومی است از همه دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات غیردولتی دعوت کرد با معرفی فضاهایی که قابلیت تبدیل به کتابخانه‌های مشارکتی دارند، در جهت افزایش کتابخانه‌های عمومی و افزایش سرانه این فضاها در شهرستان اهواز همکاری کنند.

در این جلسه از زحمات قدرت‌الله امانی‌پور تقدیر و علی مظفری به عنوان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری معرفی شد؛ همچنین ضمن تقدیر از سیدمحمد موسوی، فاضل سلامات به عنوان بخشدار مرکزی اهواز در شورای اداری شهرستان اهواز معرفی شد.

https://hoorkhabar.ir/566050کپی شد!
99