کاخ سفید پیشنهاد رفع تحریم‌هایی را به ایران داده که به مجوز کنگره نیاز دارد

سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی در یک مصاحبه تاکید کرد که دولت اوباما در مذاکرات هسته‌ای پیشنهاد رفع‌ تحریم‌هایی را داده که کنگره باید درباره آن مجوز بدهد.

 لیندسی گراهام از مخالفان جمهوریخواه باراک اوباما تاکید کرد که کاخ سفید پیشنهاد رفع تحریم‌هایی را به ایران داده که به مجوز کنگره نیاز دارد.

به گزارش اسپوتینیک، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه آمریکایی به این پایگاه خبری تاکید کرده که موضع دولت باراک اوباما در مذاکرات جاری هسته‌ای ایران شامل برداشتن تحریم‌های کنگره علیه این کشور بوده بدون اینکه تایید و مجوز قبلی آن را درخواست کرده باشد.

این سناتور ارشد در ادامه گفت: « وقتی موضوع برداشتن تحریم‌های کنگره پیش می‌آید(رئیس‌جمهور اوباما) حرف آخر را نخواهد زد و ما هستیم که حرف آخر را می‌زنیم».

گراهام در پاسخ به این سوال که آیا رفع تحریم‌های کنگره بخشی از پیشنهادات در مذاکحرات است،‌جواب داد: «قطعا اینطور است. چرا ایرانی‌ها با توافقی که در آن تحریمهای کنگره  که بسیار تحریم‌های سختی هستند پابرجا باشد،‌ توافق داشته باشند؟».

سناتور آمریکایی که یکی از ۴۷ عضو سنا است که نامه‌ای سرگشاده به مقامات ایرانی درباره مذاکرات هسته‌ای و محدود بودن آن به دوره ریاست جمهوری اوباما نوشته، ضمن مخالفت با آنچه پیشنهاد رفع تحریم‌های کنگره به ایران خوانده، گفت: «به همین دلیل بود که من نامه را امضا کردم».

اشاره او به نامه‌ای(+) بوده که از یک سو اعتراض نه تنها کاخ سفید و بلکه مخالفت برخی رسانه‌های محافظه‌کار را به دنبال داشته و از سوی دیگر با حمایت افرادی چون «جب بوش» همراه شده است.

https://hoorkhabar.ir/566020کپی شد!
37