مقتدایی بر لزوم تسریع در راه ​اندازی نمایشگاه مجازی توانمندی​های تولیدی استان تاکید کرد

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت خرید از تولیدات داخل استان بر لزوم تسریع در راه​اندازی نمایشگاه مجازی توانمندی​های تولیدی و صنعتی استان تأکید کرد و گفت: انتظار داریم این سایت و نمایشگاه تا اردیبهشت‌ماه سال آینده راه​اندازی و عملی شود.

عبدالحسن مقتدایی در نشست حمایت از تولیدات داخل استان که امروز ۱۱ اسفندماه، در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: باید به این نمایشگاه قطعیت ببخشیم و انتظار داریم این نمایشگاه با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و اتاق​های بازرگانی راه​اندازی شود.

وی افزود: در این که متولی این نمایشگاه چه ارگانی باشد، دخالت نمی​کنیم و راه​اندازی این نمایشگاه موضوعی است که باید در استان اتفاق بیافتد.

مقتدایی تصریح کرد: قصد ما این نیست که بدنه دولت بزرگ​تر شود بلکه می خواهیم سازمان صنعت و تجارت استان به عنوان بخش نظارت کننده بر این نمایشگاه نظارت داشته باشد.

وی خطاب به سازمان صنعت و تجارت استان، عنوان کرد: انتظار است که در آینده از فضای موجود در طرح خرید از تولیدات داخل استان خارج شویم و این طرح علاوه بر الزام شرکت​ها، به سمت خرید خانوارها از تولیدات داخل سوق داده شود.

مقتدایی بیان کرد: قصد نداریم در این گونه جلسات موضوعی را مصوب کرده و سپس رها کنیم و فرمانداران در طرح خرید از تولیدات داخل به عنوان فرماندهان خط مقدم، باید دریافت و جمع​آوری گزارشات اجرای طرح در شهرستان و سپس ارایه و انتقال این گزارش ها به مرکز استان را با جدیت پیگیری کنند.

در این نشست امید حاجتی، معاون برنامه​ریزی استاندار خوزستان اظهار کرد: بخشی از کالاهای مورد نیاز، در استان تولید نمی​شود و لازم است که این نوع کالاها شناسایی و معرفی شوند.

وی افزود: اگر این کالاها مشخص شود قطعا می​توانیم در بسته​های سرمایه​گذاری استان برای سرمایه​گذارانی که قصد سرمایه​گذاری در استان را دارند، این کالاها را گنجانده و تعریف کنیم.

هوشمند صفایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: تا پایان دی​ماه امسال حدود ۳۴ هزار فرصت شغلی در سامانه اشتغال استان (رصد) به ثبت رسیده است که این مساله، اقدام خوبی بوده است و پیش​بینی ما این است تا پایان سال این تعداد به ۴۰ هزار فرصت شغلی برسد.

وی با تاکید بر واقعی بودن آمار اشتغال ارایه شده، افزود: در این سامانه سازمان​های همچون جهاد کشاورزی، جهاد نصر، و سازمان صنعت و تجارت استان آمار خوبی ثبت کرده​اند.

صفایی تصریح کرد: تحقق اشتغال از طریق کاریابی در ۲ ماهه اخیر رشد خوبی داشته است. با وجود منابع کم، سهم کم بانکها در ایجاد فرصتهای شغلی به لطف خدا تحول در اشتغال استان صورت گرفته است و ما باید به این باور برسیم که بخش اشتغال استان در حال متحول شدن است.

https://hoorkhabar.ir/565509کپی شد!
85
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.