بیانیه ۵ نفر از اعضای شورای شهر مسجدسلیمان در خصوص استیضاح شهردار

پس از استیضاح مهندس حیدری شهردار مسجدسلیمان و مسائل پیرامون این مسئله ۵ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در بیانیه ای توضیحاتی ارائه نمودند .

به نقل از سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن میهن اسلامی و تجدید پیمان با شهیدان و امام شهیدان و تاکید مجدد و اصرار بر تقویت بنیان شوراها به عنوان میراث به جا مانده از امام راحل، به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از رخنه تفکر تک صدایی در نهاد مردمی شورا که برگ زرین انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می رود، اطلاع رسانی در خصوص نحوه اجرای قانون طرح سوال از شهردار و رای نیاوردن طرح مربوطه و ابقاء شهردار به منظور قضاوت شهروندان فهیم و آگاه و مومن تقدیم می گردد:

۱)جلسه رسمی طرح سوال در موعد قانونی با حضور کلیه اعضا شورا و نیز شهردار به یکایک ۵۴ سوال پاسخ داد و از عملکرد خود در مقابل نمایندگان قانونی مردم در شورا دفاع کرد.

۲)پس از آن که چهار نفر از اعضا که پیشنهاد طرح سوال از جانب آنان مطرح شده بود با اعلام این که از پاسخ شهردار قانع نشده اند درخواست تشکیل جلسه رای گیری در موعد قانونی را نمودند. اعضا نیز به منظور احترام به قانون و نظرات این اعضا توافق نمودند تا روز رأی گیری برای استیضاح مشخص شود.

۳)لازم به ذکر است به منظور عزل شهردار ۸ رای از ۱۱ رای مخفی مجموعه شورا نیاز بود. لذا جلسه رای گیری مخفی و با رعایت قانون صورت گرفت و پس از قرائت آرا مشخص گردید ۴ نفر به عزل شهردار رأی داده و طرح استیضاح رأی نیاورد. بر اساس قانون شوراها تصمیم گیری در هر موردی (خواه انتخاب یا عزل شهردار و یا سایر موارد مربوط به مدیریت شهری) پس از شورا و مشورت و ارائه نکات فنی و …. طبق نظر اکثریت صورت می گیرد و نظر شخصی و فردی یک یا چند عضو ملاک عمل و تصمیم نیست.

۴)متاسفانه یکی از اعضا محترم شورا که به جای طرح اساسی مشکلات در شورا اقدام به ارسال مطالبی بر روی شبکه های مجازی نمود که فعلاً به دلایلی از اشاره مبسوط به آن در می گذریم.

برادران و نمایندگان قانونی شما با درک موقعیت زمانی و با توجه به وضعیت پایان سال و فرصت برای جذب اعتبارات استانی زمان استیضاح شهردار را مناسب ندانسته تا از به وجود آمدن چالش و وقفه بر سر راه امور شورا و مدیریت شهری و شهرداری جلوگیری نمایند. ضمن اعلام این که شرایط موجود از نظر عمران شهری، خدمات اجتماعی را علی رغم همه تلاش ها و کوشش مدیران خدوم شهر، کافی و شایسته شهروندان مسجدسلیمانی نمی داند، راه حل برون رفت از شرایط موجود را نیز فضای مجازی نمی داند، امید است تفکر شورایی تقویت شود و درک مصالح عموم و تنفس در فضای پاک نقد عالمانه و فنی فراهم شود تا عیارها، عیان شود. ضمن اعتقاد و دفاع از جریان آزاد اطلاعات و تبادل نظر در فضای مشورتی و عمومی شهر، شایسته تر آن می دانیم با طرح سوالات و طرح مشکلات به صورت فنی و کارشناسانه در صحن شورا در پای بندی به وظیفه خود در قبال مردم بکوشیم. در خاتمه از از حمایت های بی دریغ همه دلسوزان و آحاد مردم عزیز و بزگوار خصوصاً حضرت حجت الاسلام امینی امام جمعه محترم شهرستان، جناب دکتر اسماعیل جلیلی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و جناب مهندس گورویی فرماندار محترم تقدیر می نماییم و امید که در پرتو راهنمایی های گره گشا و کارساز همه ی فرهیختگان، نخبگان، و دوستاران مسجدسلیمان شاهد شکوفایی و آبادانی هر چه بیشتر شهر مظلوم مان باشیم انشاالله.

فرهاد آزاد، منوچهر بارانی، محمدرضا زمانپور، جمشید عزیزپور، رضا کریمی

https://hoorkhabar.ir/564969کپی شد!
148
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.