چرا مقصد سفر استانی روحانی به سمت قم تغییر کرد؟

سفر چهاردهم هیات دولت هرچند قرار بود به خراسان شمالی باشد اما برنامه تغییر کرد. «قم» برای روحانی اولویت پیدا کرد. سفری که از آغاز به کار دولت یازدهم به بعد بارها زمزمه انجامش صورت گرفت و بعد زمزمه لغوش به گوش رسید، بالاخره نهایی شد.

حالا حسن روحانی تصمیمش را گرفته است. می‌خواهد به یکی از حیاتی‌ترین شهرهای کشور برود؛ شهری که در یک سال و نیم اخیر از مردانش استقبال خوبی به عمل آورده بود. رابطه با مراجع که در هشت سال اخیر به‌شدت تیره و تار شده بود حالا ترمیم شده است. در طول یک سال و نیم اخیر هر ماه حداقل یکی از وزرای دولت یا معاونان رییس‌جمهور مهمان مراجع بودند. خبری از انتقاد خاصی نبود. تعریف بود و تمجید.

حالا اما نوبت خود روحانی است. این‌بار خود روحانی قرار است به همین شهر برود تا کاری را که مردانش در طول یک سال و نیم اخیر شروع کرده‌اند ادامه دهد و رابطه‌ای که ترمیمش آغاز شده را به نقطه کمال برساند. سفر هفته گذشته حسام‌الدین آشنا به عنوان مشاور فرهنگی رییس‌جمهور به قم را هم می‌گویند در همین راستا بوده است؛ یک سفر برای انجام هماهنگی‌های سفر رییس‌جمهور به قم.

دیدارها با دفاتر مراجع تقلید هماهنگ شده است. مراجع به درخواست‌های دیدار پاسخ مثبت داده‌اند. حالا مهم‌ترین سفر حسن روحانی ١۶ ماه پس از روی کار آمدنش قرار است انجام شود؛ سفری که دیدارهایش مهم‌ترین دیدارهای ممکن در حیطه سفرهای استانی دولت یازدهم می‌تواند باشد. خبر سفر روز گذشته در پایگاه‌های خبری منتشر شد. روز گذشته معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رییس‌جمهور گفت که حسن روحانی هفته آینده به قم سفر می‌کند. به گزارش ایسنا، علی اصغر احمدی اظهار کرد: سفر استانی رییس‌جمهور به استان قم دو روزه است و اواخر هفته آینده انجام خواهد شد. این چهاردهمین سفر حسن روحانی است. این سفر حسن روحانی اما تفاوت‌های زیادی دارد. قرار است حسن روحانی در این سفر موضوعات متنوعی را پیگیری کند.
دیدارهای متنوع با مراجع تقلید
شاه کلید سفر روحانی به شهر قم اما دیدار با مراجع تقلید است؛ دیدارهایی که وضعیت سال‌های آینده دولت را روشن خواهد کرد. سفر هیات دولت به قم درست در روزهایی که دلواپسان و منتقدان او به سراغ بهانه‌های فرهنگی رفته‌اند بدون شک شرایط را تغییر خواهد داد. گستره دیدارها با مراجع تقلید زیاد است. مراجع تقلید درست در روزهایی که دولت در معرض بیشترین اتهام‌زنی‌ها قرار دارد بدون شک می‌توانند پشتیبان بسیار خوبی برای دولت باشند. هرچند که بسیاری می‌گویند که سفر روحانی به قم نوعی پاسخ به برخی انتقادها به وزارت ارشاد است اما به نظر می‌رسد که این سفر تبعات مثبت بسیار زیاد دیگری هم داشته باشد.

https://hoorkhabar.ir/564192کپی شد!
109