ادای احترام بنیاد شهید خوزستان به شهید ارامنه اهواز

جمعی از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با حضور در قبرستان ارامنه اهواز نسبت به شهدای اقلیت دینی ادای احترام کردند.

عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد امور ایثارگران خوزستان در این بازدید که امروز ( ۱۹ بهمن‌ماه) انجام شد؛ با اشاره به همگرایی و مهرورزی ادیان توحیدی نسبت به یکدیگر اظهار کرد: همه ادیان توحیدی در وحدانیت خداوند و ضرورت صیانت از شریعت اتفاق نظر دارند و در شرایط خاص نسبت به هم احساس مسئولیت می​کنند که مصداق عینی این ادعا را در دفاع مقدس کشورمان شاهد بوده​ایم.

وی افزود: شهدای گرانقدر اقلیت​های مذهبی اگر چه در دین با ما اشتراک نداشتند، اما مانند سایر فرزندان مسلمان ایران، در دفاع از سرزمین و میهن خود تلاش و ایثار به خرج داده و در این راه شهدای زیادی نیز تقدیم کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و همراهان سپس با حضور بر مزار شهید «مگردیچ طوماسیان» با تقدیم گل، یاد و خاطره این شهید والامقام و سایر شهیدان اقلیت‌های مذهبی را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا؛ شهید «مگردیچ طوماسیان» در تابستان ۱۳۴۲ در یک خانواده کارگری شرکت نفت در مسجدسلیمان به دنیا آمد. در بهمن ۱۳۶۳ به خدمت زیر پرچم اعزام شد و بیست ماه از خدمتش را در تهران گذراند. در اول مهرماه سال ۱۳۶۵ به جبهه «سومار» منتقل شد و در روز دوازدهم آبان، پس از سی و شش روز حضور در جبهه به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید «مگردیچ طوماسیان» در قبرستان ارامنه اهواز به خاک سپرده شده است.

https://hoorkhabar.ir/563521کپی شد!
72
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.