اقدامات دولت یازدهم در خوزستان

مقتدایی خود جلسه را آغاز کرد و از هدف برگزاری این برنامه سخن گفت او تاکید کرد پنج معاون من به جای همه مدیران گزارش خواهند داد.

همایش شورای اداری خوزستان که امروز ۲۴ دی ماه در مجموعه فرهنگی شهرک نفت اهواز برگزار شد

مقتدایی خود جلسه را آغاز کرد و  از هدف برگزاری این برنامه سخن گفت او تاکید کرد پنج معاون من به جای همه مدیران گزارش خواهند داد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: روزهای آینده همه مسئولین ادارات با خبرنگارن نشست خواهند داشت تا در برابر افکار عمومی پاسخگو باشند.

مقتدایی تصریح کرد: به خیلی از ما فرصت مجدد خدمتگزاری داده شده است و امیدواریم با نمره قابل قبول دوره خدمت خود را پایان دهیم.

وی افزود: به طور متوسط در ۱۸ ماه اخیر، ۴ مورد کار خاص در هر ماه در استان صورت گرفته است.

*در این جلسه تمام مسئولین ادارت استان به همراه معاونان خود حضور داشتند البته احزاب سیاسی هم در کنار آن هاحضور پیدا کرده بودند

بعد از استاندار نوبت به حاجتی معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان رسید تا گزارش دهد وی گفت:در سال های گذشته دنبال ماموریت های ملی بودیم و به منطقه توجه نمی شد اما ما می خواهیم این دو را تلفیق کنیم.

حاجتی گفت:در راستای اقتصاد مقاومتی ما تدوین بودجه بدون نفت را داشتیم و برای وزارت ارسال کرده ایم که اگر مورد تایید قرار بگیرد در هر یک سال پنج سال توسعه با شتاب خواهیم داشت.

حاجتی در خصوص موضوعات بیکاری و تورم و … اظهار داشت: ما کاهش۶درصدی بیکاری در استان داشته ایم. وی ادامه داد:ما با همین طرح ۵۵۰ هزارهکتاری  در یکسال حدود پنج سال منابع به استان تزریق کردیم .

حاجتی با اشاره به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، گفت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار نفر در اجرای این طرح در استان مشغول به کار هستند که در زمان بهره برداری، این میزان اشتغال بیشتر می شود.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان تصریح کرد:مهار تورم در استان بیش از ۲ درصد، بهتر از وضعیت متوسطه کشور است.

حاجتی گفت: مسجدسلیمان بالاترین نرخ بیکاری را در استان با ۴۳.۵ درصد دارد که اقدام ما در این شهرستان حل مشکل اعتباری و جانمایی پروژه آلومینیوم بوده است. با اجرای فاز اول آن که حدود ۲ سال به طول می انجامد، حدود ۸۰۰ نفر مشغول به کارخواهند شد و تاثیر بسیار مثبتی در کاهش معضل بیکاری شهرستان خواهد داشت.

وی بیان کرد:شادگان شهرستان دیگری است که از نرخ بیکاری بالایی رنج می برد؛ برای این شهرستان نیز اقدامات بسیار موثر کوتاه مدتی در دستور کار قرار گرفته است که از جمله آن می توان به توجه به حوزه گردشگری در زمینه تالاب، کمک به تسهیل در روند اجرای فولاد شادگان و راه اندازی بندر شادگان اشاره کرد.

حاجتی گفت: بندر شادگان با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان بلااستفاده باقی مانده بود و با اقداماتی که انجام شده از این بندر چندین هزار راس دام سبک و سنگین صادر شده است.

بعد از معاون برنامه ریزی استانداری نوبت به سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان رسید وی گفت:برای درست کردن مسیر رفت و آمد راهیان نور ۱۶ میلیارد کنار گذاشته ایم.

وی تاکید کرد:ما یک سیاستی به خرج دادیم که فقط آب شرب انتقال پیدا کندو تونل بهشت آباد کاملا منتفی است.

سیاحی گفت:ما با وزیر صحبت کردیم که انتقال آب برای صنعت هم کم شود و فقط برای شرب منتقل شود.

وی افزود: فرودگاه مسجد سلیمان را آقای حاجتی گفتند باز سازی اما در اصل بازسازی نیست ما داریم فرودگاه جدیدی احداث میکنیم و فقط از باند فرودگاه قبلی استفاده می شود امیدوارم شاهد افتتاح آن در نیمه سال ۹۴ باشیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: خیابان انوشه با توجه به اشتغال ایجاد شده و بازدید مرتب گردشگران از آن، وضعیت نامناسبی دارد که به دستور استاندار، مطالعات ساماندهی آن انجام و طرح آن نهایی شده است و تا ۲ هفته آینده شروع عملیات اجرایی طرح را شاهد خواهیم بود.

نکته قابل توجه این بود که سیاحی دقیقا بر اساس وقت خود یعنی ۱۵ دقیقه سخن گفت .

بعد از سیاحی نوبت به خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان رسید وی در این جلسه عنوان کرد: گزارش ما یک سری موارد کلی است وگرنه ادارات برنامه های بیشتری داشتند.

وی در ادامه تشکیل مجمع مشورتی استان، برگزاری مسابقات کشتی جهانی در آبادان، برگزاری اجلاس پیرغلامان، ایجاد یک سایت آموزش در استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر، برگزاری مراسم تجلیل از فرمانداران و شهرداران و بخشداران دفاع مقدس و همچنین پارلمان ورزش را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

 علی عماد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت:کد استخدامی جذب شدگان آزمون اول نیمه دوم بهمن ماه صادر خواهد شد و این افراد از اسفندماه مشغول به کار خواهند شد. گزینش جذب شدگان آزمون دوم اوایل سال ۹۴ شروع خواهد شد و انشالله بتوانیم این افراد را هم در اوایل سال جذب کنیم.

عماد گفت: بزرگداشت مقام بازنشستگان یکی دیگر از اقدامات بوده است، با این هدف که آن ها فکر نکنند انسان هایی فراموش شده و از یاد رفته هستند. باید برای جامعه و خانواده ها این فکر را ایجاد کنیم که نیروهای بازنشسته حاوی یک تجارت ارزشمندی هستند و می توانند در کنار مدیران روز، به عنوان مشاورینی توانمند و عاقل و زبده برای توسعه استان فعالیت کنند.

قدرت الله دهقان معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان، در این نشست اظهارکرد: تهیه و تصویب طرح جامع توسعه پایدار خوزستان، یکی از کارهای کلیدی و اساسی است که باید محور و پایه و اساس توسعه استان باشد.

وی افزود: قصد این طرح این است که ما چه بکنیم تا در سال ها و دهه ها و ایام آینده بتوانیم برخی از نابسامانی ها در حوزه اجتماعی، فرهنگی و امنیتی استان را کم کنیم.

گفتنی است  عدم حضور ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس که معمولا در جلسات شورا اداری حضور داشتند کاملا مشهود بود.

https://hoorkhabar.ir/561452کپی شد!
140
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.