احمدی مقدم در اهواز: در فتنه ​ها، تشخیص مسیر حق ممکن نیست

فرمانده نیروی انتظامی در اولین یادواره شهدای سه ماه اول دوران دفاع مقدس گفت: باید از شهدای بزرگواری که خط نورانی اباعبدالله الحسین(ع) را تا مرز شهادت پیمودند و با نثار جان خود امنیت، آرامش و پیشرفت را برای مردم به ارمغان آوردند، تجلیل و تکریم کرد.

سردار اسماعیل احمدی​ مقدم در این یادواره که امروز (۱۷ دی ماه) در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مهم این است که نباید پیمان​شکنی کنیم و عهدی که با خدا بستیم زیر پا بگذرایم. در جبهه دفاع مقدس، دشمن، خاکریزها و جبهه خودی آشکار بود؛ ممکن بود کسی جسارت لازم برای حضور در این میدان را نداشته باشد اما تشخیص حق از باطل سخت نبود و اگر کسی روحیه فداکاری داشت، در مسیر حق حضور می​یافت.

وی به جبهه تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این جبهه دشمن قابل تشخیص نیست. در فتنه​ها، غبارآلودگی حق و باطل را در هم آمیخته و تشخیص مسیر حق ممکن نیست اما باید بدانیم که رمز موفقیت شهدا در دفاع از اسلام، در پیروی از ولایت بود و امکان گذر از میدان تهاجم فرهنگی، فتنه​های سیاسی و توطئه​های دشمن نیز با پیروی از ولایت میسر است.

احمدی​ مقدم افزود: ولایت رکن مهمی است که در ابتدای اسلام پس از رحلت رسول خدا(ص) از آن فاصله گرفته شد، اما خوشبختانه با نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی آن مکتب احیا شد و مکتب ولایی بار دیگر توانست حکومت از دست رفته امام حسن مجتبی(ع) را بر مسند برگرداند.

وی با بیان این که کم​بصیرتی و دنیاطلبی مردم موجب فاصله گرفتن از این حقیقت واضح شده، اظهار کرد: در عصر ما مردم زیر چتر ولایت جمع شده و با تمسک به این رکن مهم توانسته​اند سربلند خارج شوند که اگر ولایت نبود جان دادن هم معنی نداشت.

فرمانده ناجا گفت: جهت اصلی و جبهه حق و باطل را اتصال به رشته ولایت الله مشخص می​کند و این رمز موفقیت مردم عصر ما بوده است چرا که آنها از تاریخ عبرت گرفته و هم به شناخت ولایت و هم به روحیه شجاعت و فداکاری دست یافته​اند.

احمدیمقدم افزود: وعده دنیاگرایان همان گونه که قران تعبیر می​کند، مانند سراب است و دنیاطلبان سراب می‌بینند. این در حالی است که آب واقعی فقط در مسیر ولایت الله یافت می​شود. دنیاطلبان اگر به نانی هم برسند، مدتش کوتاه و ننگ آن ماندنی است. لذا بی​بصیرتی موجب می​شود حتی کسانی که آمده​اند جان خود را فدا کنند، به صف تکفیری‌ها پیوسته و جانشان را در راه مکتبی خلاف از دست می​دهند. البته تنها داشتن روحیه فداکاری، شجاعت و جانبازی کافی نیست، بلکه تشخیص جهت، مسیر و هدف در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در هفته وحدت گفتمان بزرگان مذاهب الهی می​تواند این فتنه بزرگ را که دست دشمنان در آن کاملا آشکار است، از بین ببرند و از تفرقه​ها فاصله بگیرند. دشمنان امروز آشکارا از این جبهه حمایت می​کنند و دشمن آشکار جهان اسلام یعنی صهیونیسم از آنها حمایت مالی و پشتیبانی می​کنند و صفوف مسلمانان را به هم می​ریزند. بسیار روشن است که بصیرت واقعی در سایه ولایت امکان​پذیر است و اگر دنبال نجات هستیم راهی جز تمسک به ولایت و مسیر اهل بیت(ع) نداریم.

فرمانده ناجا با اشاره به شهادت سردار سیدحمید تقوی​فر از حامیان حرم امام عسکری(ع) عنوان کرد: نیروی انتظامی هم افتخار داشت در دوران دفاع مقدس جزو اولین​ها باشد و زمانی که در سال نخست جنگ، خرمشهر دچار فتنه شد تنها جایی که به تصرف در نیامد شهربانی بود که جانانه دفاع کرد. در آغاز جنگ در آبادان نیز عوامل نیروی انتظامی در همه خطوط جبهه با دشمن بعثی درگیر شد و در مجموع در دوران دفاع مقدس، بیش از ۵۰۰ شهید به انقلاب تقدیم کرده است.

احمدی​ مقدم به حضور نمادین استکبار در عراق اشاره کرد و گفت: آن زمان که شکست داعش در عراق آغاز شد آنها یک حضور نمادین پیدا کرده و راهبردی را به عنوان مهار داعش و نه نابودی آن را در پیش گرفتند. این درحالی است که نیات پلید آنها در منطقه آشکار شده است. امروز تلاش آنها این است که فتنه را در منطقه نگه دارند تا به کشورهای خودشان سرایت نکند.

وی در پایان به نقش تاثیرگذار اقتدار ایران در منطقه به عنوان تکیه​گاهی برای ایجاد ثبات اشاره کرد و افزود: مسئولان کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه به صراحت اعلام کردند که ایران تکیه​گاه محکم برای ثبات منطقه است همچنین خنثی کننده فتنه​ها و توطئه​های بزرگ دشمنان در منطقه به شمار می​رود که به برکت نظام ولایی، مکتب اسلام، مکتب عاشورا، و مکتب اباعبدالله الحسین(ع)، ایران از یک نظام اسلامی و اقتدار برخوردار است.

در این یادواره همچنین سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرد: در آغاز جنگ تحمیلی به ویژه ماه​های نخست شروع جنگ در سال ۵۹، مردم و نیروهای مدافع انقلاب در روزهایی سخت و در نهایت غربت به سر می​بردند چرا که کمتر کسی از اوضاع اطلاع کامل داشت.

وی افزود: نیروهای انقلابی که در آن زمان درگیر توطئه​های دشمنان و رژیم پهلوی در مرزها و در مواجهه با ناامنی و بمب​گذاری​ها و کشتن مردم به سر می​بردند، حتی صدایشان به مرکز نمی​رسید و در نهایت مظلومیت مقاومت می​کردند تا این که حماسه بزرگ دفاع مقدس به وقوع پیوست و کمیته شهربانی و ژاندارمری در آن دوران در حوزه​های مختلف جانفشانی کرد و امروز نیز افتخار می​کنیم که از بیش از ۵۰۰ شهید نیروی انتظامی، ۶۳ شهید عضو مجموعه نیروی انتظامی خوزستان هستند.

در پایان نخستین یادواره شهدای سه ماهه اول دوران دفاع مقدس، از خانواده چهار شهیدی که امسال به شهات رسیدند از جمله؛ سردار تقوی​فر، ستوان یکم محسن بیگدلی، سرباز وظیفه رحیم حزباوی و سرباز وظیفه ولید جم​پور، تجلیل شد.

https://hoorkhabar.ir/554805کپی شد!
82
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.