انجام عملیات بیابان‌زدایی در ۲۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: طی ۲ سال گذشته ۲۰ هزار هکتار عملیات بیابان‌زدایی در استان انجام شده است.

عزیز ارشم در حاشیه سفر به رامهرمز اظهار کرد: دو سوم اقلیم کشور خشک و نیمه‌خشک است و بارندگی متوسط استان نیز یک سوم بارش جهانی است از این رو توزیع بارش در استان و کشور ایده‌آل نیست و شاخص خوبی نداریم.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته ۸۰ بند خاکی احداث شده و ۱۹ هزار هکتار عملیات بیولوژیک نیز انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان تصریح کرد: تاکنون هفت هزار و ۴۰۰ هکتار عملیات سکوبندی داشتیم تا بتوانیم آب را ذخیره کنیم و با تعدیل شیب‌ها، منابع طبیعی را هم گسترش داده‌ایم.

وی عنوان کرد: سدهای بزرگ به تنهایی نتوانسته‌اند آب را برای ما تامین کنند گر چه آن‌ها هم کار کرد و اثرات مفید خودشان را دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ادامه داد: هیچ کشوری عرصه منابع طبیعی خود را به یک نهاد خاص نداده و همه مردم در این گونه طرح‌ها مشارکت می‌کنند در صورتی که در موافقت‌نامه‌های ما به خصوص در حیطه ملی این مشارکت در نظر گرفته نمی‌شود.

وی اظهار کرد: ما به یک ردیف اعتباری برای ترمیم، مدیریت و نگه‌داری پروژه‌های آبخیزداری بسیار نیاز داریم که بعد از افتتاح مردم بتوانند قانونمند از این گونه پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

ارشم افزود: در حیطه آبخیزداری و منایع طبیعی رامهرمز اقدامات بسیار خوبی انجام شده اما با حجم تخریبی که صورت می‌گیرد هر چه کار کنیم باز هم کم است.

وی با توجه به عدم دریافت بودجه تکمیلی در مواقع ضروری، خواستار تخصیص کافی و به موقع اعتبارات توسط مسئولان استانی جهت توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در پایان گفت: طی ۲ سال گذشته ۲۰ هزار هکتار عملیات بیابان‌زدایی در این استان انجام شده است.

https://hoorkhabar.ir/5451کپی شد!
137
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.