طرح توسعه کشاورزی خوزستان آبروی دولت است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان آبروی دولت است به همین دلیل دولت یازدهم با جدیت به دنبال به ثمر رساندن آن است.

محمود حجتی پیش از ظهر امروز در سایت کشاورزی عتابیه در شهرستان هویزه گفت: طرح ۵۵۰ هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان موسوم به طرح مقام معظم رهبری مورد تائید رهبری است و رئیس جمهور نیز در این زمینه پیگیر است.

وی افزود: اگر پشتبانی مسئولان خوزستانی در منطقه نبود به طور حتم نمی توانستیم در زمینه های اجتماعی این طرح موفق شویم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: امیدواریم این طرح تا انتها به خوبی به پیش برود و وزارت نیرو نیز باید در این زمینه همکاری های بیشتری در راستای تخصیص آب مورد نیاز طرح صورت دهد زیرا در این زمان، آب در حوزه کشاورزی به هدر می رود.

حجتی تصریح کرد: ۲۰ هزار هکتار از ۳۰۷ هزار هکتار فاز اولیه طرح دچار مشکلاتی خاصی شده که برای اجرای این طرح نیازمند به کارگیری پیمانکاران جدید هستیم که بتوان این طرح را در زمان مشخص به اتمام برسانیم.

وی گفت: این طرح آبروی کشور و دولت است و امیدواریم به خوبی به سرانجام برسد.

احداث بدون برنامه ریزی سد محشوره

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه نیز در این جلسه عنوان کرد: کشاورزان این مناطق از صدها سال تاکنون حق آبه خود را پرداخت کرده اما محدویت آب در حوزه کرخه باعث شده که سطح زیر کشت این مناطق به ۱۳۰ هزار هکتار تامین یابد.

ناصر صالحی نسب با انتقاد از احداث سد محشوره گفت: ساخت این سد بدون برنامه ریزی بود و در این زمان که سطح زیر کشت این مناطق کاهش یافته احداث این سد مقرون به صرفه نبوده و منجر به آسیب دیدگی کشاورزان خواهد شد.

وی بیان کرد: امیدوار هستیم که مشکلات طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری در شهرستان دشت آزادگان و هویزه مرتفع شود تا برخی از مشکلات اشتغال ساکنین این شهرستانها از بین برود.

https://hoorkhabar.ir/544031کپی شد!
99
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.