امام جمعه آبادان: آیت‌الله جمی مردم آبادان و رزمندگان را تنها نگذاشت

امام جمعه آبادان با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله جمی ۸ سال مأمن رزمندگان بود و در طول دوران دفاع مقدس مردم آبادان و رزمندگان را تنها نگذاشت، گفت: از شاخص‌های بارز او ولایت‌مداری، ساده‌زیستی و تلاش برای رفع مشکلات مردم بود.

حجت‌الاسلام علی ابراهیم‌پور در مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی که امروز پنج‌شنبه چهارم دی در حسینیه ثارالله آبادان برگزار شد، اظهار کرد: امروز در شهر و جلسه‌ای شرکت کرده‌ایم که از هر جهت دارای وثاقت و وزانت خاصی است. شهر آبادان شهر خون و حماسه و قیام است، شهری که امامش را شناخت و در دوران مختلف در سنگر سربازی امام قرار گرفت. شهری که امام بزرگوار کار را در آن را عبادت دانست و فرمان شکست حصر آبادان با بیان نورانیش قداست پیدا کرد.

وی ادامه داد: شهری که بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب و آرمان‌های امامش کرد، ۲۹۹ آزاده، ۲ هزار و ۶۷۵ جانباز، ۴۰۰ دانش آموز شهید، ۳۲ روحانی و عالم فرزانه و ۱۷۷ شهید گمنام در مسیر انقلاب تقدیم کرده است.

امام جمعه آبادان اظهار کرد: مایه مباهت است که امروز میزبان نوه امام عزیز هستیم که حق حیات به گردن همه دارد. امامی که با تکیه بر قدرت لایزال الهی بر چهره پوشالی قدرت‌های شرق و غرب خاک مذلت نشاند. راه نجات را به ملل مسلمان نشان داد و خود بهترین شاخص و اسوه برای همه قرنها است.

ابراهیم‌پور گفت: در مراسم بزرگمردی هستیم که از سربازان و یاران امام و مقام معظم رهبری بود. مرحوم آیت‌الله جمی ۸ سال مأمن رزمندگان بود و در طول دوران دفاع مقدس مردم آبادان و رزمندگان را تنها نگذاشت. انسان وارسته‌ای که دل به به دنیا نبست و از شاخص‌های بارز او ولایت‌مداری، ساده‌زیستی و تلاش برای رفع مشکلات مردم بود.

وی در پایان با اشاره به اهتمام ویژه آیت‌الله جمی در رفع مشکلات مردم خطاب به مسئولان گفت: حرف آیت‌الله جمی این بود که به عقب‌افتادگی‌های آبادان رسیدگی کنید؛ مسأله بیکاری که جنگ بر چهره جوانان آبادان می‌اندارد، مسأله زیرساخت‌های شهری، آب شرب، آب کشاورزی و همه اینها حل شود؛ این خواسته آن بزرگوار است.

https://hoorkhabar.ir/529528کپی شد!
109
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.