سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیاردی برای زیرساختهای ارتباطی/ ظرفیت پهنای باند اینترنت ۱۰ برابر می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه زیرساختهای ارتباطی و فناوری کشور خبر داد و گفت: تا پایان امسال ظرفیت پهنای باند کشور تا ۱۰ برابر افزایش می یابد.
محمود واعظی امروز دوشنبه در مراسم سومین دوره اعطای جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که استفاده از ICT در صنایع مختلف ۳۰ درصد بهره وری را افزایش می دهد افزود: این حوزه به عنوان یک صنعت زودبازده شناخته شده که سرمایه گذاری در آن ظرف ۴ سال قابل بازگشت است.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت ارتباطی کشور خبر داد و گفت: این حوزه پتانسیل آن را دارد که تا ۳ برابر وضعیت فعلی در مدت زمان کوتاه رشد کند.

وی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را مهمترین اولویت برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواند و گفت: تا دو سال آینده زیرساختها برای ارائه این شبکه در کشور فراهم می شود.

واعظی از راه اندازی و بهره برداری بخش اول شبکه زیرساخت ترانزیت بین الملل خبر داد و تصریح کرد: تا پایان امسال نیز ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور تا ۱۰ برابر افزایش می یابد.

وی تحول در عرصه منطقه ای و بین المللی در حوزه ICT را یک الزام دانست و گفت: تسهیلات لازم را برای شرکتهای فناوری فراهم خواهیم کرد تا میزان سرمایه گذاری در این حوزه توسط بخش خصوصی افزایش یابد.

وزیر ارتباطات جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد مشوق های مورد نیاز برای توسعه بازار و تسهیل فرایند سرمایه گذاری در حوزه ICT را از برنامه های این وزارتخانه برای سال ۹۳ عنوان کرد و افزود: دولت یازدهم معتقد است که استفاده از تکنولوژی و فناوریهای نوین بزرگترین مولد ثروت در کشور بوده و می تواند به افزایش زمینه های اشتغالزایی کمک کند.

وی با بیان اینکه پارادایم های سرمایه گذاری در کشور باید تغییر یابد و در این راستا مدیریت جهادی و عزم ملی می تواند باعث رونق اشتغالزایی شود گفت: تجهیز منابع و توانمندسازی نیروی انسانی می تواند به گسترش کسب و کار در حوزه ICT یاری برساند؛ در همین حال بانکها باید به خدمت تولید و بخش خصوصی بازگردند.

به گفته واعظی مجوز نسل سوم موبایل برای فراگیری در سراسر کشور اواسط سال جاری به اپراتورهای متقاضی اعطا می شود و مقدمات برای ورود نسل چهارم موبایل نیز تا پایان امسال ایجاد خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/5146کپی شد!
115