حذف نیروهای متدین از حوزه مدیریت شهری قابل توجیه نیست/توضیح خواستن از شهردار تضعیف جایگاه شهردار نیست بلکه حق طبیعی اعضای شوراست

سید محمد جواد رضوی گفت: اینکه به یک نیروی جوان مسئولیت داده شود ما از این مورد استقبال می کنیم اما حذف نیروهای متدین از حوزه مدیریت شهری قابل توجیه نیست.

عضو شورای شهر در خصوص انتصاب اخیر شهردار اهواز گفت:همان طور که می دانید مطابق قانون اعضای شورا نمی توانند در انتصابات شهرداری دخالت کنند و پسندیده تر این است اجازه دهیم افرادی که منصوب می شوند مدتی فعالیت کنند که ببینیم عملکرد وی قابل دفاع هست یا خیر.

عضو شورای شهر ادامه داد:اینکه به یک نیروی جوان مسئولیت داده شود ما از این مورد استقبال می کنیم اما این باید عملکرد به گونه ای باشد که امتحان خود را پس بدهد و ما ببینیم این انتصا ب صحیحی بوده یا غلط ،

عضو شورای شهر اهواز حذف نیروهای متدین از حوزه مدیریت شهری قابل توجیه ندانست و گفت: متاسفانه ما در سیستم شهرداری مواجهیم با اینکه نیروهای متدین مداوم از مدیریت ها حذف می شوند، آقای عالی پور یکی از نیروهای متدین شهرداری بوده ما حذف وی را توجیه پذیر نمی دانیم .

رضوی تصریح کرد: انتظارما این نیست که در سیستم شهرداری اهواز مدیرانی که امانت داری و وفاداری خود را ثابت کردند  از مدیریت شهری حذف شوند ، ولی اینکه به یک جوان مسئولیتی داده شده هم حرفی نیست اما انتظار داریم شاخصه های لازم را داشته باشد اما اکنون که این مسئولیت داده شده  و باید عملکرد را ببینیم .

رضوی در بخش دیگر صحبتهای خود از نظارت ضعیف شورا بر سیستم شهرداری انتقاد کرد و افزود:مشکل عمده این است که شورا نظارتی را که باید بر سیستم شهرداری را اصلا انجام نمی دهد بطور کلی در حال حاضر شورا در مقابل عملکرد شهردار و مدیران شهرداری هیچ گونه مطالبه گری ندارد و متاسفانه شورا در ضعف شدید نظارتی از عملکرد شهرداری به سر می برد.

عضو شورا شهر ادامه داد: در حدود یک ماه پیش من سوالی را مطرح کردم و خواهان پاسخ از سوی شهردار جهت علت طولانی شدن زیرگذر شریعتی که بنا بود این پروژه مدت ۹ ماه اتما یابد اکنون ۱۸ماه است که ۵۵ درصد کار انجام شده و اکنون کار متوقف شده  و راه مردم مسدود و عبور و مرور مردم در آن قسمت با مشکل مواجه است .

وی خاطر نشان کرد:مطابق قانون هرعضو شورا حق دارد از شهردار سوال کند من یک ماه سوالم را مطرح کردم که چرا پروژه طولانی شده و باید هیات رئیسه  شورا باید شهردار را احضار کند که به سوال من پاسخ دهد اما متاسفانه علیرغم اینکه باید ظرف مدت دو هفته پاسخ بنده را می دادند هیچ اتفاقی نیافتاد.

رضوی در پایان گفت:اینکه می گویم نظارت بر اساس قانون انجام نمی گیرد همین است هرشخص باید در محدوده قانونی خود وظیفه اش را انجام دهد اکنون هیات رئیسه شورا این کار را انجام نداد و بنده به آنها گفتم شما به وظیفه خودتان عمل نکرده و نمی خواهید هم عمل کنید و گرنه خواستن شهردار و توضیح دادن به عضوی از شورا حق طبیعی اعضا است نه تضعیف جایگاه شهردار.

منبع : اهوازنوین

https://hoorkhabar.ir/504089کپی شد!
93
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.