استفاده از حجم ترافیک اینترنت خود را کاهش دهید

در حالی که بسیاری از کاربران مشکلات اساسی با سرعت و حجم ترافیک اینترنت خود دارند و معمولا قبل از زمان اتمام دوره شارژ اینترنت به دلیل اتمام ترافیک حجمی مجبور به خرید حجم اضافی هستند، اکنون ابزاری را در اختیار دارند که به وسیله آن ضمن افزایش نسبی سرعت انتقال داده ها در ارتباط با سرعت پایین، میتوانند میزان استفاده از حجم ترافیک اینترنت خود را نیز کاهش دهند.
یک روش عملی و در عین حال علمی برای کاهش استفاده از حجم ترافیک اینترنت، فشرده سازی یا Compress کردن داده ها و سپس انتقال آنها بر روی سیستم است.

این کاری است که مرورگر اپرا در سال ۲۰۰۹ و با نسخه ۱۰ خود در ابزاری تحت عنوان Opera Turbo آغاز کرد. ابزاری که برای Compress کردن داده ها بر روی سیستم هایی با سرعت اینترنت پایین استفاده میشود.

اخیرا گوگل اقدام به ایجاد یک چنین راه کاری بر روی مرورگر گوگل کروم نسخه موبایل کرده است. هرچند تا چند سال آینده حجم عظیمی از وب گردی ها از طریق گوشی های موبایل صورت خواهد گرفت، اما آوردن تکنولوژی فشرده سازی اطلاعات برای انتقال، بسیاری از کاربران گوگل کروم را که از سرعت پایین اینترنت رنج میبرند و همچنین مشکل اتمام زودهنگام حجم ترافیک دارند، خوشحال خواهد کرد:

استفاده از حجم ترافیک اینترنت خود را کاهش دهید

البته همانگونه که ذکر شد گوگل هنوز به شکل رسمی فشرده سازی داده ها برای انتقال را در مرورگر دسکتاپ خود استفاده نکرده است، اما روز گذشته افزونه ای برای این منظور و نصب بر روی کروم منتشر شده است و اکنون این تکنولوژی به مرورگر دسکتاپ کروم نیز اضافه میشود.

لازم به ذکر است که این افزونه که نام آن Data Compression Proxy به شکل Open Source یا کد باز منتشر شده است، که به این معنی است که میتوان با تحلیل دقیق آن از نحوه کار آن اطمینان کامل حاصل کرد.

برای نصب این افزونه بعد از دانلود آن از لینک انتهای مطلب، از طریق منوی مرورگر وارد صفحه Extensions شوید یا آدرس chrome://extensions را در نوار آدرس وارد کنید. سپس افزونه دانلود شده را کشیده و در این صفحه رها کنید. مرورگر در مورد نصب آن از شما سوال میپرسد و بعد از نصب آن به شما پیام میدهد که افزونه بدون مشکل نصب شده است:

استفاده از حجم ترافیک اینترنت خود را کاهش دهید

وقتی افزونه را بر روی مرورگر خود نصب کردید آیکون آن در گوشه مرورگر شما ظاهر میشود که زمانی که به رنگ سبز باشد، به معنی این است که فعال بودن پراکسی است و قرمز به معنای غیر فعال بودن آن:

استفاده از حجم ترافیک اینترنت خود را کاهش دهید

البته این افزونه در حین کار گزینه یا اطلاعات خاصی را در اختیار شما قرار نمیدهد و تنها در پشت صحنه اقدام به فشرده سازی داده ها میکند. اما برای اطلاع از اینکه چه میزان در حجم ترافیکی خود صرفه جویی کرده اید، به این آدرس مراجعه کنید:

استفاده از حجم ترافیک اینترنت خود را کاهش دهید

این صفحه میزان پهنای باندی را که شما بایستی استفاده میکردید و آنچه که واقعا دریافت کرده اید را نمایش میدهد. میزان صرفه جویی در حجم البته تا حد زیادی بستگی به نوع وب سایتهایی دارد که شما به آنها رجوع میکنید، به شکل متوسط و برای اغلب کاربران حداقل در حد ۱۰ تا ۲۰ درصد خواهد بود.

آنچه میتوان در خصوص این افزونه گفت این است که به خوبی وظیفه خود را انجام میدهد. به ویژه اینکه در خصوص ارتباط هایی با سرعت پایین، منجر به بهبود سرعت شده و به سهولت در وب گردی این دسته از کاربران کمک میکند.

https://hoorkhabar.ir/502کپی شد!
189
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.