امام‌ جمعه ایذه: بهانه انرژی هسته‌ای توسط دشمنان مقابله با اسلام است

امام جمعه موقت ایذه گفت: بهانه انرژی هسته‌ای توسط دشمنان مقابله با اسلام است.

حجت‌الاسلام سید علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو و تبریک آن به دانشجویان اظهار کرد: دانشجویان حماسه‌آفرین ما در این روز و تا به امروز نشان داده‌اند که تعیین و تکلیف برای این مملکت حق ما بوده و به دشمنان ثابت کرده‌اند که حق دخالت در امور کشور را ندارند.

وی با اشاره به سخنان امام راحل افزود: کسب علم و ترویج آن، دین همراه با پژوهش و علم، ایمان و اعتقاد راسخ به قطع وابستگی، حفظ تداوم نظام اسلامی از معیارهایی است که دانشگاهیان ما باید با شعار‌های خود تطبیق دهند و از آن پیروی کنند.

امام جمعه موقت ایذه با بیان اینکه علمی مورد قبول است که ما را به خداوند نزدیک‌تر کند ادامه داد: دانشگاهی که ایمان و اعتقاد راسخ به قطع وابستگی و مستقل بودن را نداشته باشد، جزیی از این ملت نیست و حفظ ارزش‌های انقلاب‌ اسلامی در دانشگاه‌ها واجب‌تر و مهم‌تر از کسب علم است.

موسوی با اشاره به ۱۸ آذر و معرفی رژیم بعث به‌عنوان آغاز کننده و عامل جنگ تحمیلی عنوان کرد: هرچند که صدام به‌عنوان عامل جنگ بود اما سبب این جنگ، دشمنان نظام اسلامی و ملت بوده‌اند و اگر این دشمنان نبودند صدام به تنهایی هیچ‌گاه جرات حمله به این خاک را نداشت.

این روحانی افزود: عاقبت رژیم منحوس بعث برای همه آشکار شد و حامیان این رژیم و مستکبران جهان نیز روزی به این روز خواهند افتاد.

امام جمعه موقت ایذه تشکیل شورای انقلاب فرهنگی را زمینه‌ساز اسلامی شدن دانشگاه‌ها و هم‌راستا کردن دین با علم و دانشگاه در کشور دانست.

وی با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: هدف کشورهای غربی از به‌وجود آوردن این مسئله در ایران، مخالفت با اسلام است و بدون شک بعد از این، با بهانه‌های دیگر به مسئله ورود می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه تنها راه ما برای مقابله با این زورگویی‌ها مقابله کردن است خاطرنشان کرد: برای اثر بخش شدن مقاومت‌ها باید قدرتمند شویم.

امام جمعه موقت ایذه، مولفه‌های قدرتمند شدن برای مبارزه با دشمنان ملت را حفظ استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی و تمدنی و استقلال نظامی دانست.

وی با بیان اینکه تاریخ چند‌ هزار ساله این کشور نشان از استقلال تمدنی و فرهنگی آن دارد افزود: در مبحث استقلال نظامی نیز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که چشم دشمنان این نظام کور شده است.

موسوی در پایان به مشکلات اقتصادی موجود اشاره کرد و گفت: در بحث استقلال اقتصادی همچنان دچار مشکلاتی هستیم و متاسفانه تا به امروز این مشکل پابرجا باقی مانده و بعد از رفع این مشکل، دیگر دشمنان هیچ‌گاه نخواهند توانست اسم این کشور را به بدی بیاورند.

https://hoorkhabar.ir/494010کپی شد!
109
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.