بارندگی، بافتهای فرسوده شهر اهواز را تهدید می کند

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با اشاره به خطرات ناشی از بارندگی که بافتهای فرسوده را تهدید می کند، خواستار اجرایی شدن مصوبات هیئت دولت در خصوص اعطای تسهیلات به نوسازی بافت های فرسوده شد.

 

فضل احمدی نیا اظهار کرد: بافت های فرسوده همیشه در معرض آسیب ها و خطرات ناشی بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و بارندگی قرار دارند و قرار گرفتن در فصل بارندگی این خطر را بیش از پیش افزایش می دهد. بنابراین انتظار داریم مصوبات هیات دولت در زمینه اعطای تسهیلات به نوسازی بافت های فرسوده، سریعتر اجرایی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه مدتها اعتباری به نوسازی بافتهای فرسوده اختصاص نمی یافت اما هیات دولت در هفته های گذشته، اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی با بهره بانکی ۹ درصد به کلانشهرها را مصوب کرد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: البته تا این لحظه هیچ اقدامی در جهت عملی کردن این مصوبه صورت نگرفته است.

احمدی نیا با بیان اینکه محدوده مصوب بافت فرسوده کلانشهر اهواز بیش از یک هزار و ۱۰۰ هکتار مساحت دارد، افزود: عمده بافتهای فرسوده شهر اهواز در محدوده منطقه یک (مرکز شهر)، منطقه ۶ و منطقه ۷ شهرداری واقع است. امیدواریم با عملیاتی شدن این مصوبه هیات دولت، شاهد روند مناسبی در بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهر اهواز باشیم.

https://hoorkhabar.ir/464654کپی شد!
72
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.