سیاحی: شرکت آبفا و شهرداری برای حل مشکل دفع فاضلاب اهواز‌ اقدام کنند

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: نبود شبکه دفع آب سطحی در استان به ویژه در شهر اهواز و استفاده از کانال‌های روباز جهت دفع این آب‌ها، مشکلات اساسی را برای مردم در زمان بارندگی ایجاد می‌کند که ‌برای حل این بحران لازم است همکاری جدی و اساسی بین شهرداری ‌و شرکت آب و فاضلاب صورت بگیرد و این دو دستگاه برنامه‌های خود را به سمتی سوق دهند که مشکل دفع فاضلاب‌های سطحی و خانگی در شرایط بارندگی را به حداقل برسانند.

احمد سیاحی در جلسه لایروبی فاضلاب سطح شهر در فصل بارندگی که امروز، ۲۶ آبان‌ماه در استانداری برگزار شد، عنوان‌کرد: مشکلات فاضلاب‌های سطحی یکی از معضلات جدی است که مردم خیلی از آن گله‌مند هستند، به طوری که در زمان بارندگی، مشکل دفع این آب‌ها دو چندان می‌شود.

وی افزود: معمولا دفع آب‌های سطحی از وظایف شهرداری و وضع پساب یا آب مصرف خانگی بر عهده شرکت آب و فاضلاب است.

سیاحی با بیان این‌که امسال در زمینه فاضلاب‌های سطحی نگرانی جدی وجود دارد، اظهارکرد: امسال به دلیل نداشتن درب منهول در برخی مناطق، شکستگی شبکه فاضلاب و پس زدن فاضلاب با مشکلات جدی رو به رو خواهیم شد که به همین دلیل باید زودتر دست به‌کار می‌شدیم.

وی خاطرنشان‌کرد: ‌از آنجایی که شرکت آب و فاضلاب هزینه دفع فاضلاب را از مردم می‌گیریم نباید مردم از این شرکت ناراضی باشند. شکایات مردم در خصوص مشکلات فاضلاب روزانه به استانداری منتقل می‌شود و در این زمینه شاهد تجمع تعدادی از مردم مقابل استانداری هستیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان‌کرد: ‌از شرکت آب و فاضلاب انتظار می‌رود زمان‌بندی برنامه لایروبی شبکه فاضلاب را به ما اعلام کند. به طور کلی از وضعیت کنونی لایروبی که پیمانکاران انجام می‌دهند، ناراضی‌ هستیم زیرا عملکرد خوبی ندارند. در مواقعی دیده می‌شود پیمانکار لایروبی را نیمه‌کاره رها کرده و لجن‌های خشک به خاک تبدیل شده‌اند.

سیاحی افزود: به دلیل بالا بودن حجم ورودی آب به شبکه فاضلاب در مواقع بارندگی نگرانی بیشتر می‌شود. به طوری که در برخی مناطق شاهد هستیم که آب به مدت چند روز در میادین و خیابان‌ها جمع می‌شود.

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد شرکت آب و فاضلاب اهواز در لایروبی شبکه فاضلاب، گفت: زمان شروع لایروبی خیلی دیر است و باید خیلی زودتر یعنی از ابتدای سال اقدام به لایروبی می‌شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان خاطرنشان‌کرد:‌ براساس اصول برنامه‌ریزی میزان بودجه در نظر گرفته شده برای بخش فاضلاب‌های سطحی و خانگی باید به‌گونه‌ای باشد که ۸۰ درصد به پساب یا فاضلاب خانگی و ۲۰ درصد به بارش‌های جوی اختصاص یابد.

سیاحی از شرکت آب و فاضلاب اهواز خواست که سامانه پیام‌کوتاه برای اعلام مشکلات فاضلاب ایجاد کند تا مردم از طریق این سامانه شکایات خود را اعلام کنند.

https://hoorkhabar.ir/456669کپی شد!
61
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.